Od 23. dubna byl kvůli sanaci omezen provoz na čtyřpruhu před úlibickou křižovatkou. Důvodem vyčištění příkopu a břehu byl únik ropných látek po havárii nákladního vozidla. Provoz byl před přetíženou kruhovou křižovatkou sveden do jednoho pruhu, což je pochopitelně na frekventované silnici komplikací, a to především před květnovými prodlouženými víkendy.

Jak Deník zjistil, práce měly být dokončeny a úsek zprovozněn do 30. dubna, což se nestalo. „Zůstala zde zemina, která ztvrdla, a nemohli jsme s ní dál pracovat. Včera nastoupila technika a dnes už má být silnice průjezdná," reagoval na náš dotaz Miroslav Polák z firmy Sita a.s Praha. Právě tato společnost se zabývá sanací a odstraňováním ekologických zátěží. Údajně ji zakázku zadala Česká inspekce životního prostředí. „Odtěžili jsme zeminu, odebrali vzorky půdy, položili jsme žlabovky a dosypali příkop a břehy," popisuje pracovní aktivity Polák.

Správcem vozovky je Ředitelství silnic a dálnic Praha. Iva Klepalová z hradeckého závodu netuší, kdo si zakázku vlastně objednal. „Nikdo s námi nic nekonzultoval. Zatím ani nemáme zprávu o nehodě. Povolení o uzavření úseku musel vydat kraj a policisté. Kraj by měl také řešit nedodržení stanovené lhůty," upozorňuje. 

Od pracovníků krajského úřadu jsme zjistili, že firma odůvodňuje zpoždění sháněním žlabovek. Ty si čtenáři vyber, čemu budeš věřit. Nicméně jsme se shodli na závěru. Firma Dopa, která instalovala dopravní značení, ho měla během včerejšího dne, kdy byla stavba ukončena, odstranit. Sankce za nedodržení termínu krajský úřad neuděluje, ty by musel vymáhat Městský úřad v Jičíně.