Omezení potrvá rok a půl. Uzavírka se bude objíždět Hořicemi: obousměrně se má až do června 2020 jezdit ulicemi Husova a Táboritská. Jde přitom o velmi rušnou trasu: podle sčítání dopravy v roce 2016 projede místem denně na 14 tisíc aut.

Stavba nového mostu, který nahradí dožívající konstrukci z roku 1979, vyjde na bezmála 270 milionů korun. Dosavadní most prošel rekonstrukcí v roce 1994.

Most je dlouhý asi půl kilometru, jeho nedávná mimořádná prohlídka ukázala, že dožívá. Jediným řešením je výstavba nového mostu.

Most čeká uzavírka

Podle diagnostického průzkumu do nosné konstrukce i stativ zatéká.

„Spolu s neodpovídající kvalitou použitých betonů z doby výstavby bylo na základě diagnostického průzkumu rozhodnuto o kompletní rekonstrukci mostu. Ta bude probíhat za úplné uzavírky mostu,“ řekla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

Nový most má být nově o zhruba metr výše nad železniční tratí než dosud. To umožní v budoucnu následnou elektrifikaci železnice. Současně vzniknou na straně směrem k mostu nové protihlukové stěny do výšky 2,4 metru. „Během rekonstrukce dojde k úplnému snesení nosné konstrukce mostu, k částečnému odbourání opěr a podpěr mostu,“ dodala mluvčí Ledvinová.

V Hořicích si alespoň na chvíli oddychnou chodci. Zítra tu otevřou lávku pro pěší a cyklisty přes silnici I/35.

Nejde přitom o jedinou komplikaci, která řidiče čeká na trase z Hradce Králové do Jičína. V září začala velká rekonstrukce stejné silnice v Ostroměři, kde dochází kompletně k výměně konstrukce vozovky včetně aktivní zóny v podloží nebo obnově odvodnění. Provoz je zde sveden do jednoho pruhu. „Povolení uzavírky s řízením provozu je pouze po etapách tak, aby nedocházelo ke kolonám. Během dne je provoz řízen pracovníky firmy,“ řekla Ledvinová.

Stavební firma má z Ostroměře zmizet s příchodem zimy, na jaře se ale vrátí a opravy jsou naplánované až na konec příštího roku.   (js)