Rozsáhlá plocha nákladního nádraží v Dělnické ulici až po křižovatku s Riegrovou ulicí, včetně uhelných skladů, přejde pod vlastnictví města. Cena byla stanovena na 420 Kč za metr čtvereční, což při celkové výměře 1,2 hektaru znamená, že radnice Českým drahám zaplatí necelých 8 milionů korun.

Autobusové nádraží
Jičín musí provést demontáž kolejí a demolici starých nádražních budov. To podle odborných posudků bude stát 16 milionů korun. „České dráhy ve smlouvě ale už nijak nepodmiňují, co má nový vlastník s parcelou provést," řekl radní Tomáš Frýba (za TOP 09). Podle všeho tak bude mít město volné ruce.

Rada se nyní soustředí na to, aby na získané parcele vzniklo nové autobusové nádraží. V souladu s moderním trendem by tedy obě nádraží – vlakové a autobusové – byla hned vedle sebe.

Radní ale mají před sebou náročný úkol, a sice přesvědčit zastupitelstvo, aby se záměrem souhlasilo. „Pokud by se vyjádřili proti, alespoň budeme mít parcelu k dispozici pro jiné záměry," prohlásil Tomáš Frýba.

Městská rada se obává toho, že by plocha měla spadnout do rukou soukromníků. Místostarosta Petr Hamáček (za Sdružení pro Jičín) jako odstrašující příklad uvedl projekt bioplynové stanice. „O mlékárnu město nejevilo zájem. Vidíme, jak to dopadlo."

Pozemek navíc leží blíže centru města než mlékárna. Starosta Jiří Liška (za ODS) dodal: „Okolí nádraží je důležitý, strategický pozemek. Město by si mělo zajistit možnost s ním naložit a nemělo by ho přenechat firmám."