První měsíce vypukl na autobusových zastávkách zmatek. Lidé se v novém systému neorientovali a nechápali, proč se ruší spoje, které dobře fungují více než dvacet let. Vysvětlení podal Tomáš Jurček ze společnosti Oredo: ,,Díky Iredu můžete cestovat na jednu jízdenku v rámci celého Královéhradeckého kraje. Snažili jsme se, aby na sebe spoje ve větších městech čekaly a lidé tak stihli pohodlně přestoupit. Proto musely být upraveny i spoje, na které jste byli zvyklí.“
Nové jízdní řády ale měly přece jen nějaké mouchy a byly k 1. září dodatečně upraveny. V prosinci jsou jako každý rok časové rozvrhy znovu aktualizovány. Podle Tomáše Jurčeka z Oreda nemáme očekávat nějaké zásadní změny.
Prosincové změny v jízdních řádech
,,Musíme nechat nový systém nějakou dobu běžet, abychom zjistili, jestli je opravdu efektivní. Nyní totiž ještě nelze fungování dopravy objektivně zhodnotit. O prázdninách byla situace jiná než po začátku školního roku. V říjnu zase začali dojíždět vysokoškoláci. V prosinci proto nebudeme řády razantně měnit; to samé se týká ceny,“ vysvětluje Tomáš Jurček ze společnosti Oredo z Hradce Králové.
Firma Oredo podniká pravidelné kontroly využitelnosti jednotlivých linek přímo v terénu. Ač některými spoji jede sotva pět lidí, jsou pro ně autobusy životně důležité. To dopravci vědí, proto postupně nakupují malé autobusy, které by jim měly výrazně ušetřit náklady. Malé autobusy zatím jezdí na Miletínsku a Libáňsku. Kritérium využitelnosti konkrétního dopravního spojení se určuje podle počtu cestujících, nejméně jich je povoleno pět. Pokud tento počet není naplněn, společnost může uvažovat o jeho zrušení. Tomáš Jurček z Oreda ale ubezpečuje, že takové škrty se musí provádět velice citlivě a nehrozí okamžitě.