Majitelé motocyklů, babet, skútrů a traktorů vytáhli v sobotu své skvosty z garáží a stodol, oprášili je, naleštili a postavili se s nimi na start recesistické soutěže, již devátého motosrazu.

Dvanáct traktorů a sedmnáct motocyklů čekala náročná trať v centru obce. Mezi motocykly se objevily historické skvosty jako kejvačka, simson, stadion, pionýr. Jejich paralelní závod byl zaměřen ne na rychlost, ale na um a techniku ovládání stroje. Vyřazovací metodou pak dosáhl na příčku nejvyšší Filip Hartman.

Historické traktory a stroje samovýroby, které přes rok slouží v zemědělství, pro práci v lese i na zahrádkách, zdolávaly svůj okruh, na kterém převážely sudy, koulely pneumatiky a dokládaly svoji dovednost za volantem. Mezi nimi byl i „svoboďák, " nejstarší jednoválcový traktor, vyráběný v Československu, nebo i první Zetor 25 a 30. Pozornost návštěvníků upoutal i ojedinělý speciál, vyrobený z kmene, který jezdí i plave. Celodenní program doplňovaly dovednostní soutěže, spanilá jízda obcí a tečkou dne bylo vystoupení hudební skupiny Nou Bend a ohňostroj.

Výsledky: Traktory – muži Jiří Hartman, ženy Kateřina Fürst-Laškovská. Výměna kola na čas – muži Jiří Hartman, ženy Lenka Hartmanová. Putovní pohár, který každoročně získává účastník s nejhezčím či nejoriginálnějším soutěžním strojem patří Václavu Fürstovi za traktor Svoboda.