Pro údržbu vozovek mají TS k dispozici dva specializované sypače a čtyři kolové traktory s nesenou radlicí. Na chodníky vyrazí pět traktorů a multikár, na přelomu ledna a února navíc nový malotraktor. Díky němu budou ošetřovány komunikace v Alanových sadech, více pozornosti získá i Větrov. Pro odklízení a odvoz sněhu slouží dva nakladače a dva kontejnerové nosiče. Pro hlavní posyp chodníků slouží v Jičíně posypová sůl. Pro ruční bude v ulicích města 55 beden s posypovou směsí písku a soli.

KILOMETRY SILNIC A CHODNÍKŮ

Technické služby v Jičíně ošetřují celkem 75 kilometrů chodníků a téměř 70 kilometrů pozemních komunikací. Vyhrnování sněhu zajišťuje 10 řidičů, ruční odklízení má na starosti 10 až 15 pracovníků, při kalamitě se číslo navyšuje na čtyřicet.

Novopačtí kopečkáři budou po problémech se sněhem z loňska posilovat techniku o jeden traktor. Na posyp už mají nachystáno 240 tun inertního materiálu a 5 tun soli na problematické úseky. Za zimu 2016/2017 v Nové Pace spotřebovali 240 tun inertního posypového materiálu. Za leden až březen vzrostly náklady na údržbu o tři sta tisíc. Dalších 400 tisíc zaplatila radnice firmám, které vypomáhaly s vyhrnováním a odvozem sněhu. „Leden až březen nás stál celkem 900 tisíc, počítám naftu, přesčasy, inertní materiál,“ říká ředitel TS Nová Paka Pavel Bičiště. V porovnání s předešlým rokem je to nárůst o 100%.

Náklady na zimní sezónu 2015/2016: 1 179 693 Kč, tuny spotřebovaného materiálu: 109

Výsledek sezóny 2016/2017: 1 829 147 Kč, tuny spotřebovaného materiálu: 157

Rozpočet na letošní zimu není zatím stanoven.

„Požadavky náhrad za úrazy se objevují během každého zimního období, avšak jsou v řádu jednotek. Obvykle jeden až dva. V loňské zimě byl zaznamenán jeden takový případ. Město má pro tyto účely zřízeno pojištění,“ uvedl k otázce úrazů na neuklizených městských chodnících mluvčí jičínské radnice Jan Jireš. Co se týká stížností na neuklizené chodníky, přichází na radnici během každé sezóny. Loni se jich sešlo více, což se prý vzhledem k vydatnosti sněhu dalo čekat.