Takové a podobné nabídky lze najít na internetových stránkách různých slevových serverů.

V České republice v současnosti funguje zhruba dvě stě internetových serverů, které nabízejí slevové výhody na různé služby i zboží. Pro srovnání: ve Spojených státech amerických jich je na trhu pouze šedesát. Největší rozvoj začal díky sociální síti Facebook, přes kterou se nabídky šíří exponenciální řadou. Prvními společnostmi nabízejícímu slevy u nás byly Slevomat a Vykupto, které fungují od loňského dubna.

Princip fungování od inzerenta až po koncového zákazníka je velice jednoduchý. „Přijde za námi inzerent, že chce umístit na naše stránky nějaký produkt s určitou slevou a my mu nabídnete prostor a řekneme si samozřejmě o nějakou provizi. Oslovíme lidi, které máme v kontaktech, ale také třeba využijeme reklamní kampaní v rádiu. Inzerent je spokojený, protože mu přilákáme lidi a naše provize je jen z těch, kteří opravdu služby využijí. Zákazníci zase díky slevám ušetří, a tak jsou spokojení všichni,“ vysvětluje princip Mário Roženský ze serveru Slevoweb.cz.

Kupující by si měl zjistit, jestli má společnost, u které slevy kupuje, smlouvy s firmou, která produkt nabízí. Nastává zde téměř nulové riziko podvodu oproti malým serverům, které služby nemají právně podložené.

Slevové nabídky jsou časově omezené na několik dnů nebo do počtu kusů, které určuje inzerent. Zakoupené kupony pak platí většinou několik měsíců.

JAN PRUŠKA