Před devíti lety začalo pořádat občanské sdružení AGNES celorepublikovou soutěž „Být vidět". Poslední dva roky ji organizuje Fórum dárců.
Původním cílem je podpora neziskových organizací v oblasti PR a inspirace pro další rozvoj. Fórum dárců ji trochu pozměnilo a dle webových stránek: „Smyslem soutěže „Být vidět" je podpora neziskových organizací v jejich komplexní komunikaci s jejich cílovými skupinami, veřejností, podporovateli, a také s jejich dárci," vysvětluje Klára Šplíchalová, ředitelka Fóra dárců pro dárcovské a nadační programy.
Tři kategorie
Soutěž je vyhlášena ve třech kategoriích: nejlepší výroční zpráva, nejlepší internetový projekt a nejlepší integrovaná komunikace/komunikační kampaň. Členy poroty jsou přední experti na marketing, komunikaci, design i zástupci neziskových organizací.
Apropo v roce 2011 získalo se svou výroční zprávou 2. místo. Letos postoupilo ještě o stupínek výš a stalo se vítězem soutěže „Být vidět" v kategorii nejlepší výroční zpráva. V této kategorii soutěžilo 52 neziskovek z celé republiky.
„Výroční zprávu za rok 2011 jsme pojali trochu jinak a nově. Chtěli jsme čtenářům přiblížit, co se skrývá za čísly, fakty a definicemi sociální služby. Proto se čtenáři mohou v naší zprávě Byla jednou jedna… Výroční zpráva 2011 občanského sdružení APROPO začíst do příběhu.
Hlavní hrdinkou je malá Míša, které se narodila sestřička, na které je asi něco zvláštního… Během jejího vyprávění se čtenář seznámí se vším, čemu se Apropo věnuje. Myslíme si, že díky takto podaným informacím si lidé mohou udělat přesnější představu o působení Apropa.
Příběh je napsán tak, že ho můžete číst i malým dětem a seznámit je díky tomu s problematikou lidí s postižením. Jsem pyšná, že se nám podařilo dosáhnout takového úspěchu.
A chtěla bych poděkovat všem lidem, kteří vytváří Apropo takové, jaké je. Bez nich by něco takového nemohlo vzniknout, velké díky patří i Nadačnímu Fondu AVAST, za jehož laskavé podpory jsme výroční zprávu vydali," říká Lenka Kreidlová, pracovník PR.
Dárek k výročí
Jitka Králová, ředitelka Apropa, ještě dodává: „První místo v soutěži Být vidět 2012 je pěkným dárkem k 15. výročí existence občanského sdružení Apropo, které jsme si v roce 2011 připomněli, a je důkazem, že Apropo přispívá ojedinělou měrou k prestiži neziskového sektoru v jičínském regionu." (lk)