Registry vozidel sice fungují, ale stále s chybami.

Pokud nepřijdete na dopravní odbor v Jičíně včas, nezbude na vás ani pořadové číslo. Klienti jsou nerudní a není se čemu divit, vždyť zde musí vysedávat skoro celý den, a to jim nikdo nezaručí, že se dostanou k přepážce.

„Je to hrozné a nevím, kdy na mne přijde řada. Někdo je uvnitř i hodinu a půl. Pokud dnes neuspěji, musím to zkusit zítra," rozčílil se jeden z klientů.

Naštvaní klienti

„Já jsem přišel po deváté, takže jsem ještě pořadové číslo stihl. Chodím jsem už léta a vím, že dříve to šlo daleko rychleji. A hlavně u přepážky byly alespoň tři pracovnice, nyní tam je jedna," dělí se o své zkušenosti Václav Novák z Jičína.

„Systém funguje, ale stále musí pracovnice údaje opravovat ručně. Netuším, zda se vůbec něco změní. Dokonce jsme na ministerstvo dopravy podali stížnost, tak uvidíme," informoval vedoucí odboru Martin Duczynski.

Vyřízení jedné žádosti trvá zhruba přes půl hodiny. V úřední dny zaměstnanci odbaví zhruba padesát klientů. V ostatní dny jsou žádosti také přijímány, ale v úterý mají přednost dovozci automobilů a ve čtvrtek hendikepovaní občané. Mezitím se vyřizují úřední dokumenty, pošta a další záležitosti.

V Nové Pace nejde systém o moc lépe. „Tak zatím nám vše funguje, ale s komplikacemi. Pracovnice musí údaje dopisovat ručně. Samozřejmě, že návštěvníci si stěžují. Na druhou stranu chápou, že to není naše vina, takže nejsou až tak rozzlobeni," řekl vedoucí Zdeněk Leština.