Jičínský deník se zajímal, jak se situace od léta vyvinula.

Systém je pomalý
„Po počátečních obtížích se systém stabilizoval a je jakžtakž schopen provozu. Případy, kdy klienta kvůli chybě nejsme schopni odbavit, jsou výjimečné," oznámil vedoucí jičínského odboru dopravy Martin Duczynski.
„Ale je pomalý. Někdy se klienti ani nedostanou na řadu. Zvlášť ti, co přijdou až odpoledne. Moc nás to mrzí," dodal vzápětí.

Podle zjištění Deníku mezi klienty sice panuje jistá mrzutost, avšak celkově situaci chápou a k incidentům nedochází. „Jsem tu od tři čtvrtě na osm, takže tu čekám asi dvě hodiny. Po člověku, co je teď uvnitř, bych ale měl už přijít na řadu," řekl čekatel Zdeněk Jakubec. „Sedím tu od osmi hodin a ještě dvě hodiny to potrvá," přidal se souputník Miloš Bláha.

Snaha vyjít vstříc
Jičínští úředníci se snaží klientům usnadnit čekání. Zavedli například ohlašování změn v pořadí pomocí zpráv SMS, takže občané již nemusí celou dobu strávit na úřadě.

close Ilustrační foto. zoom_in Odbor také zřídil sobotní směny, během nichž řeší poštu, technické záležitosti a zakázky velkých firem jako dopravci nebo autobazary.

„Kdybychom tyto klienty postavili do standardní řady, zmrazili by její postup na celý den. Proto je odbavujeme v sobotu," vysvětlil Martin Duczynski. Společnosti prý s tímto opatřením samozřejmě nejsou nadšeny, ale souhlasí s ním a mají pochopení.

Úřad kvůli registru vozidel rozšířil svou personální základnu. A jakmile se v únoru příštího roku přestěhuje do zrekonstruovaného ARiSu, služby se prý zlepší.
„Počítáme s tím, že bychom na internetové stránky umisťovali informace o postupující frontě. Klient by tedy nemusel čekat na úřadě a mohl by si ověřovat, jestli se neblíží doba, kdy už bude na řadě," informoval vedoucí odboru dopravy.

Za tři!
„Nový program funguje, ale stále velice pomalu, takže každá prováděná transakce trvá dvakrát tak dlouho než dřív. Ať se to týká přihlášení vozidel, provádění změn v registru, schvalování dovozu. Není pravdou, že nám novinka ulehčila práci a že je rychlejší," hodnotí s odstupem Zdeněk Leština, šéf odboru dopravy v Nové Pace.

Konstatuje, že se stále objevují chyby a je nutné údaje kontrolovat, někde je i dopisovat. „Situace je lepší než v začátcích, kdy jsme museli klienty posílat domů. Někteří byli nerudní, ale všechno jsme ustáli. V současné době jsme schopni zájemce odbavit bez delšího čekání," říká Zdeněk Leština. Kdyby měl projekt oznámkovat, dal by mu trojku.