Policisté z dálničního oddělení v Hořicích spolu s kolegy z dopravního inspektorátu v Jičíně se proto v neděli 14. května vydali na jejich kontrolu. Na místě v prostoru startu se nacházel rovněž policejní preventista spolu se státní organizací BESIP.

"Policisté se zaměřili především na kontrolu dodržování nejvyšší povolené rychlosti, na technický stav a na kontrolu dokladů potřebných pro řízení daného vozidla a možné požití alkoholických nápojů před jízdou nebo během jízdy. Nedílnou součástí kontroly se stala rovněž i možnost preventivně si vyzkoušet simulační brýle. Ty umí věrohodně navodit stav pod vlivem alkoholu, užití návykových látek a únavy vedoucí k mikrospánku," popsal policejní mluvčí Aleš Brendl.

Z místa nehody
Byli jste svědky nehody u Konecchlumí? Pomozte s ní policistům

Dvě hlídky na policejních motorkách a policisté zkontrolovaly na 60 motorkářů. "Všichni kontrolovaní měli potřebné doklady v pořádku a nedopustili žádného přestupku," sdělil policejní mluvčí a doplnil, že každý motorkář od policistů dostal za své vzorné chování odměnu v podobě preventivních materiálů a reflexních prvků.

Reflexní doplňky jsou důležitým bezpečnostním prvkem i pro motorkáře. Pro jejich bezpečnost také platí, aby byli v silničním provozu dobře vidět a nejen slyšet. Reflexní vesty nebo reflexní doplňky na oděvu, popřípadě na stroji, mohou často zachránit motorkáři život. Podle Aleše Brendla je na silnici takto vybavených motorkářů už vidět mnoho. Jen je nutné ještě připomenout, že pokud má řidič motocyklu reflexní prvky a jeho spolujezdec sedící za ním ne, míjí se to účinkem. Je tedy vhodné, aby reflexní vestou byl vybaven i spolujezdec.

Policisté se chystají podobné akce na kontrolu motorkářů ještě do konce sezóny zopakovat.


Zdroj: Youtube

Desatero pro motorkáře:

• Motocyklista je zranitelný účastník silničního provozu.
• Motocyklista má vždy připevněnou ochranou přilbu.
• Motocyklista má vhodné oblečení a doplňky s reflexními prvky.
• Motocyklista nesmí jezdit riskantně, nesmí jezdit nepřiměřenou rychlostí. Rychlost musí přizpůsobit stavu
vozovky, hustotě provozu, počasí.
• Motocykl má brzdnou dráhu delší než automobil (při rychlosti 100km/h je brzdná dráha 83 metrů, při rychlosti 200km/h je brzdná dráha 280 metrů
• Mezi pasti na motocyklisty patří spadané listí, olejové skvrny, tramvajové koleje, výtluky, dilatační spáry na mostech, změny povrchu vozovky, dlažební kostky, vyjeté koleje, vodorovné dopravní značení.
• Motocyklista musí počítat se slepými úhly zpětných zrcátek automobilů – když nevidí zpětné zrcátko automobilu, jeho řidič motorkáře nevidí.
• Motocyklista musí mít při předjíždění dostatečný boční odstup od automobilu.
• Motocyklista nepředjíždí zprava – to řidiči nečekají.
• Ani motocyklista nepředjíždí v nepřehledných místech.