Silnice je doslova zašpuntovaná ráno a poté odpoledne v dopravní špičce, kdy je zacpán příjezd do města už v Husově ulici. Průjezd Jičínem po objížďce komplikují zejména neukáznění řidiči nákladních automobilů. Přitom nákladní doprava je z města vytěsněna jednosměrnými objížďkami přes Studeňany a Dřevěnici.

Během chvíle, kdy jsme sledovali provoz z opravované kruhové křižovatky, jsme zaregistrovali hned několik náklaďáků, jejichž řidič si s omezením zjevně hlavu nelámou.

„V rámci možností provoz sledujeme, je zahuštěn, je to nepříjemné, ale řidiči si musí na tento fakt zvyknout, zasahovat do dopravy nemá smysl," komentuje současný stav Petr Dejmek, šéf jičínské dopravní policie, která se snaží především o vyblokování nákladní dopravy. Ostatním doporučuje, pokud to jde, objízdným trasám se vyhnout. 

Na pomoc přispěchali i sami stavbaři, kteří kvůli ulehčení provozu otevřeli v jednom směru část vozovky do Havlíčkovy ulice.

Rekonstrukce uvedeného úseku potrvá šest až osm týdnů. Samotná kruhová křižovatka bude mít vedle nového povrchu nové obruby, přídlažbu a vyměněné podloží. „Všichni na nás nadávají, dělali jsme i ve svátek a o víkendech, přesto se lidem nezavděčíme," postěžoval si jeden z pracovníků dodavatelské firmy.

Ve směru od Valdic do Jičína řidiči jezdí přes lokalitu kasárna po provizorní komunikaci, kterou nechalo nákladem čtvrt milionu korun postavit město. Objížďka vede v obou směrech kolem nemocnice Bolzanovou, Čelišovou a Jiráskovou ulicí. Do Valdic se osobní auta dostanou po polovině opravované silnice. Nákladní auta musí přes Studeňany a Dřevěnici.

Celková délka opravy je 5,8 kilometru. Dodavatelem zakázky je firma ALPINE Bau CZ, která tendr na stavbu vyhrála s cenou 55,5 milionu korun bez DPH. Investorem je hradecký kraj. Jde o jednu z největších současných investic kraje do silnic.