Investor, Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) nyní posunul termín dokončení druhé etapy opravy silnice I/35 z 18. června na dobu mezi 20. až 25. červencem.

Podle zhotovitele, firmy Geosan Group, jde o nejsložitější část opravovaného úseku, kde se měnil klenbový most za trubní, budovala se nová dešťová kanalizace, propustě, proběhla kompletní výměna konstrukčních vrstev, na části i výměna aktivní zóny.

Na jeden měsíc zdrželi práce archeologové, kteří ve třech metrech pod zemí objevili starověké sídliště.

Geologie je zde podle odborníků horší, než se předpokládalo. Při generální opravě se musela vyměnit aktivní zóna v hloubce 1,15 metrů. Použita byla vrstva cementu, který musí 5 – 6 dnů zrát, kdy stavba stojí a silničáři pracují mimo těleso komunikace.

Právě na zdlouhavý průběh prací poukazují místní, podle kterých trvá oprava příliš dlouho.

„Bylo to nejsložitější úsek, odsouvaly se i zastávky, v původním termínu se to nedalo zvládnout, “ obhajuje dodavatele Miroslav Gregor z ŘSD.

V dalších etapách se firma chystá posílit počet pracovníků i techniky a dohnat skluz. Zakázka má být hotova do konce listopadu.

V následující etapě se začátkem srpna technika přesune za křižovatku a vyspraví úsek po bufet. Tady se nepředpokládá hloubková sanace v tak velkém rozsahu.

V poslední části k železničnímu přejezdu se bude pouze měnit vrchní vrstva kameniva a položí se nový asfalt včetně nových obrubníků a vyznačení nového značení.

K opravě pětatřicítky v Ostroměři přistoupilo ŘSD pro velmi špatný stav vozovky, kvůli podélným a příčným nerovnostem, výtlukům a vyjetým kolejím.

V Ostroměři si ovšem připadají jako v Kocourkově. Pro odvolání jednoho z místních obyvatel ke stavebnímu řízení nebude celý úsek kompletně zrenovován, 130 metrů silnice zůstane neopravených.

Tato část byla ze zakázky vyjmuta, řeší se intenzivně s tím, že musí být přepracován projekt, podána nová žádost o stavební povolení a vypsána soutěž na dodavatele.

Letos se to určitě nestihne, a tak se musí kvůli jednomu stěžovateli silniční kavalérie do Ostroměře příští rok vrátit.

Most v Hořicích

Další zádrhel na pětatřicítce k Hradci Králové je objížďka přes část Hořic, a to kvůli demolici a stavbě nového mostu obchvatu. „Dokončuje se demolice a vyrábějí se nosníky,“ popisuje aktuální stav Miroslav Gregor.

Poslední velkou zakázkou v regionu je oprava Jičínské ulice v Kopidlně. „Děláme první a třetí úsek, jdeme tu do hloubky pod metr, archeologové zde mají nálezy z desátého století. Hotovo má být do konce listopadu,“ slibuje Gregor.