To se však v rétorice Petra během pár vteřin změnilo na Bio Vital s cenovkou 270 korun. To už byli sezvaní senioři, kteří se do jičínské radnice dostavili na základě „letákové akce" města a Policie ČR v pozoru a očekávali další události. Než však Petr stačil svůj šmejdský produkt prodat, objevili se ve dveřích právě zástupci policie a „hlava" celé akce, psycholožka Romana Mazalová. Ta hned všechny přítomné ubezpečila, že se opravdu nejedná o žádnou akci Šmejdů, ale o seminář, který má právě ty nezranitelnější, tedy seniory, od podobných praktik ochránit. 

Seminář s názvem Nedáme se, navštívil i ředitel krajské policie Martin Červíček. Když lidé uviděli policejní uniformy, evidentně si oddechli. „Vím, že region východních Čech je, podle všech dostupných průzkumů, tím nejlepším životem v republice. Bohužel nám tento klid často narušují takzvaní Šmejdi. Právě proto jsme se rozhodli jezdit po městech a ukazovat lidem praktiky, kterými se tito lidé snaží ze svých obětí, hlavně z řad seniorů, vymámit nemalé peníze," řekl Martin Červíček a všem přítomným poradil, aby když se s takovým jednáním setkají, ihned kontaktovali policii.

„No, ale to už někdy bývá pozdě," opáčila mu asi pětasedmdesátiletá žena s tím, že i její manžel podlehl „kouzlu" výhodného nákupu a za prakticky bezcenné cetky zaplatil nehorázné peníze. „Když jsem pak šla na policii, tak mi řekli, že se mám obrátit na soud," dodala žena, která na poznámku policejního ředitele, že: „To je mi líto, ale právě proto, aby se to nestalo, jsme uspořádali tyto semináře," odvětila: „Příště už snad nenaletíme, to bych toho mojeho musela přizabít." To Martin Červíček přešel s úsměvem na tváři s tím, že aby se nestalo rodinné neštěstí, předává slovo těm nejpovolanějším, tedy divadlu Jesličky a psycholožce Romaně Mazalové. Právě tato žena pak na několika hraných scénkách, které se zaobíraly telefonickou nabídkou, prodejem parfémů na ulici a oblíbenou lstí podvodníků s historkou o nabouraném automobilu a potřebě finančních prostředků, ukázala tu nejdůležitější ochranu před Šmejdy.

„Ta nejdůležitější rada je, nebuďte zdvořilí a rovnou řekněte rezolutně Ne. To je ta nejzákladnější rada. Další pak je, všechny podezřelé letáky ve svých stránkách vyhazujte ihned do koše. Právě přečtení letáku od Šmejdů se totiž může stát ta nejdražší zvědavost na světě," řekla Romana Mazalová a přispěla i dalšími radami. Mnoho přítomných například nevědělo, že jedním z nejstarších triků podvodníků je kvízová otázka: „Víte, kdo je na tisícikoruně?" „To je starý trik, kterým si vás Šmejdi otestují. Málokdo si to totiž pamatuje a vytáhne peněženku, aby si byl odpovědí, která skýtá možnost nějakého presentu, jistý. Tím však podvodníkům ukážete, že jste při penězích a mohou rozjet další svá kouzla. Například, že vás budou zahlcovat dárky s tím, že to a to je zdarma," řekla Romana Mazalová a poukázala na scénku, v níž dealerka „francouzského" parfému, zblbne kupujícího tím, že mu do ruky vyskládá několik vzorků zdarma.

„No, ale chápete, že zdarma vám to dát vše nemohu. Máte teď v rukách tři parfémy, které by normálně stály deset tisíc korun. Ale abyste ušetřil, tak dva máte opravdu zdarma, ale za ten třetí bych si vzala nicotných pět stovek. Tím ušetříte devět a půl tisíce," zviklala prodavačka figuranta, který již nedokázal říci ne a parfémy, jejichž hodnoty by v maloobchodě nedosáhla ani padesáti korun, za pět stovek koupil.

„Říká se tomu syndrom vlastnictví. Člověk nerad dává z rukou něco, co mu bylo věnováno. Proto se takovým obchodnicím zdaleka vyhněte," nabádala seniory Romana Mazalová.