Marek Illiaš z tiskového oddělení SŽDC k situaci řekl: „Při vytváření seznamu budov, které potřebují stavební zásah nejnutněji, jsme vycházeli jak z technického stavu budov, tak míry rozpracování projektové přípravy rekonstrukce jejich původním vlastníkem. Před zahájením samotné rekonstrukce nádraží je ale primární mít připraveny projekty, stavební povolení a také soutěž o zhotovitele stavby.
Tyto všechny faktory budou mít vliv na pořadí zahájení rekonstrukcí jednotlivých budov. V letošním roce plánujeme zahájit stavební práce a opravy, které podléhají pouze stavební ohlášce, a pro jejich zahájení není nutné získat regulérní stavební povolení." Marek Illiaš zároveň dodal: „S opravou nádraží v nejhorším stavu, jedná se zhruba o 60 budov, bychom rádi začali do dvou let."
Poslední velká investiční akce na Jičínsku proběhla v letech 2011-2013. Týkala se rekonstrukce železničního svršku, nástupišť, osvětlení a informačního systému stanice Stará Paka. Trať Jaroměř – Stará Paka – Turnov prošla racionalizací v letech 2009-2010. Racionalizací se rozumí výstavba moderního, zabezpečovacího zařízení s jeho dálkovým ovládáním.
A které nádraží v našem regionu by si zasloužilo rekonstrukci? Napište nám své názory na náš e-mail: jicinsky@denik.cz nebo do diskuse pod tímto článkem. Jan Kaiser