V plánu je i úprava vstupů do haly a modernizace venkovní čekárny. 

Velkou odbavovací halu s prodejem jízdenek zdobí nástěnné malby Jindřicha Procházky. Výtvarník se narodil roku 1888 v Novém Městě nad Metují. Po malířské průpravě u malíře Vacátka byl žákem pražské akademie. Usadil se v Jičíně. Zemřel v roce 1969.

O osud jeho maleb mají nyní strach jičínští patrioti. Doktor Petr Krupka přiznává obavy z toho, aby dílo nebylo zničeno. Zároveň ho zajímá osud plastické venkovní mapy. Obrátili jsme se na Petra Aleše z Regionální správy majetku Českých drah, který nám slíbil podrobnější informace.

„Ve výpravní budově železniční stanice Jičín provádíme pouze běžnou stavební údržbu objektu. V tomto případě to znamená náhradu dožilých a nefunkčních prvků v hale pro cestující, především oken a dveří, dále odstranění bezpečnostních závad, které spočívá ve výměně dlažeb v bezbariérovém provedení a opravě elektroinstalace. Závěrem bude provedena nová výmalba haly. Původní obrazy zůstanou zachovány,“ uvedl pro Deník Jaroslav Špína z Českých drah.


Historie


První vlakové spojení mělo město Jičín v roce 1871 (první vlak 17. prosince). Vlaky od Ostroměře končily na starém, dnešním nákladovém nádraží (původně osobním).

Druhou fází bylo postavení trati do Nymburka, a to o deset let později v roce 1881. Třetí výstavbu zažilo město v roce 1903, kdy přibyla dráha z Turnova a vlaky končily na novém, samostatném nádraží (dnešním osobním).
V roce 1908 dochází k zestátnění drah, v roce 1927 k jejich propojení.