Podívejme se na kopidlenské náměstí. Pozornost vyžadují chodníky a povrch všeobecně. Nestandardní, ba nebezpečná jsou kolmá místa k parkování u spořitelny a městského úřadu. Při vyjíždění musí automobily přejet přes oba pruhy hlavní silnice. Plán revitalizace proto počítá se změnou koncepce parkování na náměstí. Prostor pro stání vozidel vznikne u autobusové zastávky. U kašny by zase mohla být klidová zóna.

Investice by ale stála v řádu desítek milionů korun. Hrubé odhady hovoří o šedesáti až sedmdesáti milionech. „Jsem veliký skeptik v tom, že by naše městečko mohlo do investice jít samo. Spíše je to tak, že pokud nesežene dotaci, která by zaplatila minimálně osmdesát pět procent nákladů, peníze na to mít nebudeme," konstatovala starostka Hana Masáková. Není tudíž možné byť jen odhadnout, v jakém roce se náročná revitalizace uskuteční.

V pondělí zastupitelé souhlasili s tím, aby Kopidlno uzavřelo smlouvu s Ředitelstvím silnic a dálnic a se Správou a údržbou silnic. Dohoda umožní městu provádět coby investor stavební úpravy na částech komunikací, které tyto instituce spravují.

Podle starostky Hany Masákové se jednalo o důležitý administrativní úkon, potřebný pro budoucí získání stavebního povolení na revitalizaci náměstí. Boj o dotaci bude určitě tvrdší.