Cykloturistika je současným trendem. Mezi lidmi se zvyšuje její obliba. Potvrzuje to loňská rekordní sezona krkonošských cyklobusů, které přepravily 40 226 bikerů a turistů.

Bylo to nejvíc během patnácti ročníků. V kraji se v minulém roce celkem svezlo cyklobusy 72 tisíc lidí. Kolik to bude letos?

Na Špindlerovku i na Pomezky

Velký trhák znamená pro turisty a bikery linka na Špindlerovu boudu, která vyjíždí z Vrchlabí a ze Špindlerova Mlýna směřuje vstříc hřebenům. Loni přepravila 9203 lidí. Ještě o tisíc víc, 10 134, jich nastoupilo do linky, která vyráží z Harrachova na Pomezní Boudy.

„Je tolik vyhledávaná, protože vede k lanovkám na Černou horu a Sněžku a na Stezku korunami stromů v Janských Lázních,“ vysvětluje Miroslava Chaloupská, koordinátorka krkonošské dopravy ze Svazku měst a obcí Krkonoše. Krkonošské cyklobusy jezdí i na dalších čtyřech linkách: Jilemnice – Horní Mísečky, Úpice – Trutnov – Pomezní boudy, Žacléř – Trutnov, Hradec Králové – Vrchlabí. Na lince z Hradce je umožněn přestup na další linky cyklobusů. Tento spoj je v provozu každou sobotu a svátek, o prázdninách i ve čtvrtek. Ostatní linky jezdí v červnu o víkendech, o prázdninách každý den, v září od čtvrtka do neděle.

Na Kost, do Prachova či Orlických hor

Královéhradecký kraj připravil ve spolupráci s Libereckým krajem novou koncepci cyklobusů v Českém ráji. Zavedli dvě pravidelné linky v úseku Jičín – Prachov – Sobotka – Kost a v úseku Jičín – Prachov – Jinolice – Hrubá Skála – Turnov, které nahradí nepravidelný provoz linek v loňském roce. Během června až září budou obě linky v provozu vždy v sobotu a neděli. V období letních prázdnin denně.

Tento rok přinese dostupnější spojení do Orlických hor. Nově mohou cestující využít spojení v sobotu a neděli na trase Orličky – Letohrad – Žamberk – Šerlich – Deštné v Orlických horách. Mezinárodní cyklobusová linka Náchod – Kudowa Zdroj – Zieleniec – Orlické Záhoří – Šerlich nově pojede až do Deštného v Orlických horách. Linky pojedou vždy v sobotu a neděli.

V oblasti Kladského pomezí po několika letech provozu z důvodu nízkého využití skončil úsek Karlów – Wambierzyce – Broumov. Naopak byl na této lince posílen oblíbený úsek Náchod – Karlów.