„Nakoupili jsme jeden služební tablet, jinak je styk s rodinami telefonický. Jsme zavřeni od 6. března, už to jsou čtyři týdny a pro klienty a personál je to náročné,“ popisuje současnou situaci v domově seniorů v Nové Pace ředitel Vladimír Šimek.

Personálně tu provoz zatím zvládají, problémem je shánění dezinfekce, boj o roušky a rukavice. „Respirátor nemáme žádný, personál používá jednorázové roušky, problém je s dodávkami,“ hlásí ředitel provozní zádrhele. Přiznává, že práce s klienty je náročnější a tlaky na psychiku personálu značné.

Spojítkem mezi rodinami je mobil

„Lidé mají většinou vlastní telefon, všem nabízíme kontakt, domlouváme se s rodinou, některé volají samy. Zatím jsou klienti v pohodě, většina z nich ale není schopna situaci pochopit ,“ vyjadřuje se personál, pečující o seniory v Pilníkově . V péči tu mají 45 klientů.

„Není to úplně lehké, zatím jsme nad věcí, ale klienti už začínají trpět ponorkovou nemocí,“ zaznívá z náchodského zařízení, kde se starají o 58 lidí seniorského věku.

Každý tu má mobilní telefon a možnost skypu, méně schopným zajišťují kontakt ošetřovatelky. Ty se také snaží klienty individuálně zaměstnat.