„Začínala jsem učit na Moravě, odkud pocházím. Šest let jsem působila v Opavě, potom jsem se díky manželovi přestěhovala do Turnova, kde jsem učila také šest let," popisuje. Po rodičovské dovolené se mohla vrátit do Turnova, ale dala přednost Jičínu, kde se s rodinou usadila.

„Zvítězilo u mě osobní hledisko. Mám malou dcerku, tak ji chci být nablízku."

Kateřina Babíková přináší na základní školu moderní metodu výuky. Přišel s ní v 80. letech profesor Milan Hejný a její podoba se nadále rozvíjí. Spočívá v tom, že poznatky z matematiky pramení z praktických zkušeností, které děti již nabyly nebo v průběhu života nabývají.

S čísly se totiž i mladí lidé setkávají každodenně. Cílem je tyto zkušenosti rozvinout a sdílet se spolužáky, přičemž platí, že „vlastní poznatek z okolního světa je lepší než ten převzatý". Učitel v tomto pojetí neřídí výuku direktivně, nerozdává příklady, nýbrž je především průvodcem.

Třída 1.D, kterou Kateřina Babíková bude mít na starost, má nižší počet žáků než ostatní jedničky.
V kolektivu je totiž žák se zhoršenou komunikační schopností. Nejen jemu, ale i jeho spolužákům a třídní učitelce přejeme, ať je navštěvování školy baví.