Aby mohla naše škola poskytovat svým žákům adekvátní a kvalitní vzdělání, pracuje na svém rozvoji ve všech možných směrech každý den.
Pozornosti každého, kdo projde kolem budovy v Komenského ulici, jistě neunikne změna vizáže, kterou naše škola prošla.

Rekonstrukce probíhala od začátku roku 2015 v rámci projektu „Snížení energetické náročnosti ZŠ Komenského Hořice". Díky tomuto projektu má škola novou fasádu, střechu, okna i topení. Změny se dotkly i interiérového vybavení.

Zkvalitňování výuky
Díky financím z projektu Učíme digitálně se daří zlepšovat vybavení školy v oblasti IT technologií a zkvalitňovat tak výuku. Na základě Výzvy 56 projektu Šablonami k podpoře výuky na ZŠ Hořice využili žáci příležitosti vycestovat do zahraničí (Anglie) a zdokonalovat se tak v cizím jazyku, kterému se u nás učí již od 1. třídy. Učitelé školy poznali školství ve Francii a vyučující cizích jazyků se zdokonalovali ve čtrnáctidenních kurzech na Maltě a v Berlíně.
Aktivní komunikace

Naše škola funguje jako otevřený systém, který přijímá a zároveň nabízí. Aktivně komunikujeme a spolupracujeme s rodiči. Naší prioritou je využívat moderních metod ve výuce a zdokonalovat a rozvíjet žáky ve všech směrech prostřednictvím školního vzdělávacího programu: „Můžeme tolik, kolik známe!"

Pro žáky organizujeme mimoškolní aktivity v podobě výletů, exkurzí, sportovních aktivit a pobytů v přírodě. Neopomíjíme ani péči o zdravý vývoj našich svěřenců, proto škola zajišťuje dodávku v rámci projektu Ovoce do škol a také mléčného pitného režimu. Všichni pracovníci školy se snaží vytvářet dobrou pracovní atmosféru a posilovat úroveň mezilidských vztahů, neboť to je základ úspěchu a je to jedna z nejdůležitějších podmínek pro kvalitní činnost školy a její další pozitivní rozvoj. 

To tenkrát, za císaře pána

Ferdinand I. DobrotivýPrvní okamžiky existence a dnes již téměř dvousetleté historie naší školy se začaly psát v roce 1845, kdy byla v původní Farské ulici slavnostně otevřena budova s číslem popisným 338 nesoucí název Mládeži vlastenecké!

Rozšiřování zařízení
Původní farní škola byla postupně rozšiřována, až se z ní v roce 1857 stala škola hlavní. S růstem počtu žáků docházelo k dalšímu nezbytnému rozšiřování školy (v roce 1865 a 1888). Těmto úpravám však musela prostorově ustoupit školní zahrada.

Průmyslový rozvoj
Dosud smíšené vyučování prošlo proměnou a 60. léta 19. století se nesla v duchu vzniku odděleného chlapeckého a dívčího vyučování.
V souvislosti s průmyslovým rozvojem města a příchodem nových obyvatel vzrůstal dále počet žáků. Bylo tedy nezbytné rozšířit původní čtyřtřídní na pětitřídní školu. Snahy o zřízení měšťanského typu školy uspěly v roce 1876 (výuka na chlapecké měšťanské škole) a v roce 1886 (výuka na dívčí měšťanské 
škole).

Název ulice, v níž dnes sídlí naše základní škola, pochází z roku 1892. U příležitosti 300. výročí narození Jana Amose Komenského byl v dolní části ulice odhalen pomník věnovaný „Učiteli národů", jehož autorem byl hořický sochař Pavel Jiříček. Z původní ulice Farské se tak stala ulice Komenského.   Zuzana Culková

Anketa: Jak se žákům líbí zrekonstruovaná škola a jak se v ní cítí?

Zuzana Kučerová
5. třída
Tahle škola je lepší, než ta stará. Má hezkou fasádu, lepší okna, je tu nové topení. Moc se jim povedla. Máme velkou a prostornou třídu, kde je i hodně květin. Líbí se mi tady.

David Gabriel
5.třída
Nová škola po rekonstrukci se mi líbí víc kvůli tomu, že je hodně barevná a když jdu ráno podél ní, mám hned lepší náladu se učit, než jsem měl předtím.

Veronika Černá
9. třída
Škoda, že už končím, protože když je teď škola už tak pěkná, tak bych si to chození do ní dala znova! Ale nebudu sobec a přenechám tuto výsadu mladší generaci.

Kristýna Dobešová
9. třída
Škola, jako budova, je díky zdařilé rekonstrukci velmi pěkná. I jako místo pro studium mi připadá skvělá. Mám naši školu moc ráda a je neuvěřitelné, že už slaví 170 let.

Jakub Rejmont
7. třída
Moje škola je dobrá. Máme tu super a hezké učitelky. Nová škola se mi líbí víc, než stará. Jediné, co se mi nelíbí, je to, že se musím dlouho učit. Ale jinak je to super.

Simona Poláková
7. třída
Ve škole se mi letos velmi líbí. Konečně tu máme teplo. S našimi učiteli je sranda. Děláme také drastický sport jménem matematika. Ale rekonstrukce budovy se povedla.

Jak šel stavební čas

Přes rok okupovali hořickou ZŠ Komenského dělníci. Velkou zásluhu na rekonstrukci za takřka dvacet milionů korun, má také vedení města v čele se starostou Alešem Svobodou. „Jsem moc rád, že se nám podařilo sehnat veškeré finanční prostředky na opravu školy, která si to rozhodně zasloužila," řekl první muž hořické radnice, která do rozpočtu přispěla částkou takřka osmi milionů korun.

„Dlouhodobě jsme věděli, že škola nutné zásahy potřebuje. A zaplať Pánbůh, se nám je podařilo sehnat. Co se pak týče prostředků města, tak se jedná o jednu z největších finančních injekcí," uvedl Aleš Svoboda a zrekapituloval, co se všechno na škole za poslední měsíce změnilo: „Opravila se střecha, provedla se sanace vlhkosti, vyměnil se způsob vytápění, kdy tu je čerpadlo, nový kotel a nové rozvody, vyměňovala se všechna okna a dveře. Škola je také celkově zateplena a je teď jako nová." 

Rozhovor s ředitelem Kamilem Vávrou čtete ZDE: