„Myslel jsem, že by bylo fajn, kdyby kruhák u Holína obsahoval velké pískovcové bloky, aby turisty upozornil na nedaleké Prachovské skály. Mluvil jsem o tom s městským architektem, ale dál jsem se o věc již nezajímal,“ uvedl výtvarník Petr Heber.
Zmiňovaný kruhový objezd sice pískovcové bloky nemá, ale ty jsou k vidění na objezdu u Continentalu. I další křižovatka u železničního přejezdu je zajímavě ztvárněná v podobě kopců a okrasných záhonů. V těchto dnech probíhají úpravy vzhledu kruhového objezdu u obchodního domu Kaufland. Ty by měly být dokončeny do konce tohoto měsíce.

Koncept

„Koncept u bývalého Agrostroje má návaznost na historii. Hlavní myšlenkou je připomenout žací a sekací stroje, které se zde dříve vyráběly, k čemuž přispěje i prvorepubliková sekačka umístěná uprostřed kruhového objezdu. Okolo ní bude z části posekaná tráva, aby bylo sekačku dobře vidět, “ sdělil městský architekt Radek Jiránek.
O práce spojené s úpravami se starají Technické služby města Jičína. Použité rostliny jsou částečně kupované a z části vypěstované v TS. Náklady spojené s pracemi se pohybují podle architekta Jiránka v řádech stovek tisíc korun.

Vztah k městu

Všechny kruhové objezdy v Jičíně mají vždy kontextuální podtext se vztahem k městu, jeho okolí, historii nebo jsou ve formě přírodních scenérií, které dotvářejí ráz krajiny. K ničení vandaly kromě drobných krádeží některých zajímavých druhů květin nedochází. To ostatně potvrzuje i městská a státní policie.
„Řešení kruhových objezdů se mi líbí, jejich vzhled je příjemný a použité rostliny vypadají rozhodně lépe než samotná hlína. Najezdím za měsíc stovky kilometrů, a tak mohu posoudit, že jičínské kruháky jsou určitě nejhezčí,“ uvedl jeden z dotazovaných Jičíňáků, Petr Dolejš. Pravdou je, že na otázku, zda se jim architektonické řešení křižovatek v Jičíně líbí, odpověděla většina řidičů, že sledují provoz a ne, co je uprostřed kruháku.