Navštěvuje ji v průměru 80 žáků, kteří mohou mít i lehké mentálním postižení. Od 3. září minulého roku i zde pracují podle individuálního vzdělávacího plánu. Pedagogové si vymysleli celoroční projekt Jaro, léto, podzim, zima. Minulý týden děti seznámili s obsahem výrazu masopust. Ten prolínal všemi předměty, včetně češtiny a matematiky. „Vytvořili jsme speciální pracovní listy, které dětem pomohly získat množství informací o tom, co vlastně masopust byl a je,“ uvedla Mgr. Dagmar Ročková.

Vyvrcholením bylo, jak zde říkají, prožitkové dopoledne, kdy děti pomáhaly se smažením koblížků, vyráběly makety jitrnic z punčoch, oblékly se do kostýmů a prošly celou školou až do ředitelny.

Masky

Dominik Plíšek z prvního stupně se přiznal, že má masky velmi rád, zrovna tak jako jeho spolužačka Lucie Šinkmanová, která se převlékla za kočku. Pro děti z města bylo seznámení se zvyky velmi atraktivní a dozvěděly se tak mnohem více než při pouhém výkladu učitelek nebo prostřednictvím učebnic. Školačka Petra Leciánová z Kacákovy Lhoty si na masopustu cení nejvíce toho, že lidé se navzájem navštěvují.Podobné aktivity, jako byl týdenní masopust, zde organizují několikrát do roka a jejich příznivý vliv na děti je podle pedagogů patrný.


Základní škola v průběhu několika let získala moderní vybavení dvou rehabilitačních učeben, počítačové učebny pro deset žáků a může se chlubit i učebnou chirofonetiky. Budova má bezbariérový vchod, schodolez a zvedací zařízení pro tělesně postižené. Děti se stravují v integrované školní jídelně a k dispozici je i školní družina. Více informací lze nalézt na www.zssoudna-jicin.cz.