Jedním z nejpovedenějších projektů je stezka vedoucí podél Cidliny, která je hojně využívána i na procházky a relaxaci v relativně klidném prostředí.

Oblast Českého ráje protínají dvě význačné cyklotrasy. Dvacet šest kilometrů dlouhá spojnice Libuně s Jičínem vede přes Tábor. Její převýšení je 530 metrů.

Druhá s převýšením pouze 210m vede z Pařezské Lhoty přes Mladějov a Troskovice do Jičína. Obě jsou spolehlivě značeny a v infocentrech lze zdarma získat mapku i s přehledem zajímavostí po cestě a různými doporučeními.

Kolo nesmrdí

Česká republika konečně přišla na to, jak důležité je připravovat podmínky pro rozvoj cyklodopravy. Pochopila, že kolo „nesmrdí“ a neucpává silnice.

A hned je to znát. V poslední době se začaly české cyklotrasy i cyklostezky výrazně rozrůstat. A v letech následujících tomu nebude jinak.

„V rámci přípravy na čerpání finančních prostředků ze strukturálních fondů Evropské unie pro období 2007 - 2013 byla zapracována cyklistická doprava do všech důležitých strategických materiálů, takže lze předpokládat, že v tomto období dojde k dalšímu rozvoji cyklotras a zejména cyklostezek,“ řekla Deníku Kateřina Mátlová, vedoucí oddělení komunikace a zahraniční spolupráce v cestovním ruchu Ministerstva místního rozvoje České republiky.

Cyklotrasy by v budoucnu měly být bezpečnější, měly by co možná nejméně vést po klasických pozemních komunikacích, a tím pádem se co možná nejméně dotýkat motorové dopravy.
A když už po takových cestách vedou, měly by mít tyto komunikace zvláštní pruh určený pouze pro cyklisty. Danka Dvořáková, ras