V současné době je do tohoto projektu v Jičíně a v Hořicích zapojeno 58 pedagogických pracovníků, kteří se svými jazykovými schopnostmi chtějí přiblížit svým kolegům v Evropě. V celém Královéhradeckém kraji je do tohoto projektu zapojeno 566 účastníků. Tento projekt, který trvá od ledna loňského roku, skončí v dubnu 2011.

Díky projektu Brána jazyků otevřená se nyní na Jičínsku kantoři z různých základních a středních škol zdarma učí mluvit a psát anglicky.

„Projekt Brána jazyků otevřená vítám. Jsem rád, že si někteří kolegové v rámci projektu rozšiřují své jazykové znalosti, protože občas jezdíme do zahraničí, kde je jazyková vybavenost nutná. Učitelé tak žákům dávají pozitivní vzor a v zahraničních školách se domluví se svými kolegy. Účast v projektu má tedy praktický význam,“ konstatoval Mgr. Jindřich Tryzna, ředitel ZŠ Jičín, Husova 170.

„Mnozí čeští učitelé a pedagogičtí pracovníci mají v porovnání se svými kolegy v Evropě velmi nízké jazykové znalosti, ale chtějí tento nedostatek napravit, o čemž svědčí vysoký zájem o náš program, v němž nabízíme bezplatnou výuku jazyků. Učitelé nic neplatí, projekt je financován z Evropského sociálního fondu a ze státního rozpočtu ČR,“ konstatovala Mgr. Jana Lišková, vedoucí krajského pracoviště Národního institutu pro další vzdělávání v Hradci Králové a hlavní manažerka projektu Brána jazyků otevřená.

Dodala, že projekt bude v příštím roce zakončen testy, které potvrdí dosaženou jazykovou úroveň absolventů kurzů. Součástí kurzů jsou i přípravné semináře k mezinárodním zkouškám, které mohou zájemci absolvovat. Někteří účastníci projektu Brána jazyků otevřená se již v rámci projektu zúčastnili i tuzemských týdenních intenzivních jazykových kurzů, v roce 2011 bude uspořádán zahraniční jazykový a metodický kurz, který bude určen nejaktivnějším účastníkům projektu Brána jazyků otevřená s vyšší jazykovou úrovní.

„Pedagogičtí pracovníci díky našemu projektu Brána jazyků otevřená zvyšují své jazykové znalosti, což je dobrá zpráva také pro rodiče dětí v základních a středních školách. Když totiž učitelé výborně ovládají cizí jazyk, může se to projevit nejen v tom, že se oni sami v případě potřeby domluví, ale také v tom, že mohou například začít aktivně spolupracovat třeba se školami v partnerských městech, případně nemusí mít obavy z uspořádání zahraničních výletů, stáží a exkurzí,“ uvedla Jana Lišková.