Nejde o žádnou propagaci „bolšoj sovětskoj ťechniky“, ale o nostalgickou vzpomínku na automobily, které u nás byly ve své době luxusem pro horních 10000, posléze se staly běžným dopravním prostředkem, navíc jako služební vozidla civilistů i armády a policejní vozy. Následně posloužily k přesunu zboží vietnamských obchodníků a nepřizpůsobivé menšiny a dnes již ve svém veteránském věku slouží jako hobby cca dvou stovek nadšenců, kteří zůstali věrni značce, se kterou jezdili jejich pradědové, dědové, i otcové.

To je totiž zajímavost, která se nepodaří každé automobilce. Na jiných veteránských a značkových srazech vidíme mnohem méně modelů téže značky vozu z prakticky stejné modelové řady, jejímž „praotcem“ byl italský Fiat 124.

Budou zde ale k vidění i nové modely této značky, které se dnes ztrácejí v záplavě automobilů jiných výrobců a bohužel se z různých důvodů asi nedočkají svého „důchodového“ věku.

Na posledních srazech v Hoškovicích a Vrchlabí se sjelo více než 100 majitelů těchto vozidel, včetně hostů z Polska, Německa, Ukrajiny, Litvy a Lotyšska. Slováky bereme jako „našince“. I proto je oficiální zkratka klubu LKČS (LadaKlubČeskoSlovenský).

Program srazu bude probíhat od rána 28. května na letišti Hoškovice (mezi Mnichovým Hradištěm a Turnovem). Přehlídka vozidel je plánována na pozdní odpoledne 28. května na soboteckém náměstí.⋌ Petr Melgr