Informační centrum v Jičíně má otevřeno po celý rok, turisté se ale do města pohádek chystají hlavně po zahájení turistické sezony, což je právě teď.

 ,,Příliv návštěvníků zatím zaznamenáváme o víkendech, v týdnu je v infocentru klidněji. Proto se nyní věnujeme posledním přípravám jako jsou aktualizace seznamu ubytování či psaní příspěvků do turistických novin. Opravdový začátek sezony dle mého odhadu začne po Velikonocích,“ sdělila nám vedoucí IC v Jičíně Tereza Beranová.

 Jičín letos láká hned několika novinkami. Hlavní z nich je nově vybudované koupaliště Kníže, které se pro veřejnost otevře v polovině května. Mnoho akcí proběhne i v Zahradě poznání za Knihovnou Václava Čtvrtka.

 Dalším „tahákem“ je jistě interaktivní výstava Rumcajsův svět Radka Pilaře. V „íčku“ je také k dostání turistický rodinný průvodce Tati, házej, propagační materiál, který vznikl v rámci česko-polského projektu Brána do pohádky a získal na veletrhu cestovního ruchu v Brně ocenění.

 Jičín oslovuje svojí historií, kulturou i přírodou, s ubytovacími kapacitami přímo ve městě to je však horší.

 „Zdejší hotely, penziony či priváty jsou určené spíše pro jednotlivce, po zrušení hotelu Start tady cestovní kancelář celý autobus hostů neubytuje,“ podotýká Tereza Beranová.

Očekává hořické infocentrum stejný počet návštěvníků jako v loňském roce? ,,Čekáme návaly turistů jako vloni. Je opravdu znát, že Češi spíše než u moře tráví dovolenou doma. Vzhledem k finanční situaci nechystáme žádné závratné novinky. Kvůli velké poptávce dokupujeme turistické známky, razítka a vizitky, ty jsou v poslední době velice módní a oblíbené,“ sdělila nám vedoucí hořického IC Michaela Bělinová.

Vizitku můžete získat ze čtyř lokalit Hořic, z náměstí Jiřího z Poděbrad, sochařského parku I, rozhledny KČT a Masarykovy věže samostatnosti. Oproti roku 2009, kdy do ,,íčka“ zamířilo zhruba 19 tisíc lidí, v roce 2010 byla návštěvnost o dva tisíce větší, a to do statistiky nebyly započítány měsíce listopad a prosinec. ,,Už teď k nám chodí sto lidí denně, Hořice se otevřely turistům, více se také prezentujeme na veletrzích,“ dodává Michaela Bělinová.