Dnešní díl seriálu Hubněte s Deníkem věnujeme jídlu, které je jedním z největších pokušitelů naší vůle. Zaměstnává většinu smyslů a dodává nám energii. Jenže někdy jíme více, než je nutné, spíše nás honí mlsná, než že bychom měli prázdný žaludek. A je snad jakýmsi nepsaným pravidlem, že nám chutná více to, co není zdraví zrovna prospěšné. Nezřídkakdy si vytvoříme na potravinách doslova závislost. Co se nezdravých pochutin týče, rozdělujeme se buď na milovníky sladkého, nebo na masožravce, kteří smysl života vidí v uzeném a vepřových řízkách.

 Jak jsou na tom naši čtyři soutěžící? Zuzka, Káťa a Jirka – Hořeňák přiznali, že ulítávají na sladkém, především na čokoládě, Jirka z Nové Paky je spíš na pořádný kus masa. Jenže teď se rozhodli zhubnout, tak mají se vším utrum. A zatím se jim daří, i když malé prohřešky už mají také za sebou.
Majitel City fitness centra Hořice a zároveň odborník na výživu Roman Sklenář dal naší čtveřici za úkol zaznamenat týdenní jídelníček. Roman jim sem tam něco seškrtal, ale jinak byl více méně spokojený.

Káťa má třeba úplně posunutý denní režim, chodí spát velmi pozdě v noci a vstává třeba v deset. ,,Vůbec to nevadí, akorát si časy jednotlivých porcí posuneš. U tebe tedy například neplatí, že musíš mít poslední jídlo v 18 hodin, ale třeba o tři hodiny déle za předpokladu, že jdeš spát třeba v jednu ráno,“ říká trenér Roman.

A dále radí, abychom se zásobovali zeleninou: ,,Dobrá jsou rajčata, okurky, obsahují vysoké procento vody a žaludek zaplácnou. Brokolice, další ideální zelenina, plná antioxidantů, ale spousta lidí ji nemusí, nebo špenát. Možností je mnoho, díky zelenině je dietní jídlo různorodější a barevnější.“

Další kapitolou jsou ryby. Nejdoporučovanější je tuňák ve vlastní šťávě, dá se přidat do zeleninových i těstovinových salátů. Z českých ryb je doporučován pstruh, který má minimum kalorií. Pangasius je poměrně nová ryba, která se stala v posledních letech módní. Roman Sklenář proti ní nic nemá, ovšem pokud pochází opravdu z místa, které je uvedeno na obale.

Přílohy by vydaly na celou knížku. Při hubnutí určitě vynecháme knedlíky a bramborovou kaši. Nejvhodnější je rýže a těstoviny, ty pouze pokud je dobře uvaříme. Ideální jsou celozrnné, ale není to nezbytně nutné. Příjemnou změnou může být kuskus nebo pohanka.

Trenéru Romanovi se moc nelíbilo, že Jirka z Paky jí často chléb. ,,Zkusil jsem to bez něj a docela to jde, zvykám si na celozrnné pečivo a celkem mi chutná. Tučnému jídlu se vyhýbám, ale občas to nevyjde. Myslím si, že to ale držím v normě,“ hodnotí Jirka.

,,I když jsem teď nemocná, snažím se jíst stále stejně zdravě. Akorát teď jsem upekla dětem bábovku, tak jsem si jeden kousek dala, ale jinak se držím,“ říká Zuzka.