Nechte doma auto a pojeďte i s dětmi poznávat krásy Českého ráje v sedle svého kola. Výlety jsou na dopoledne či odpoledne, ale možná, že některé maminky nebudou připravovat oběd a rodina vyrazí na celodenní výlet s tím, že si dopřeje oběd či jiné malé občerstvení v některé hospůdce. Víkend budete trávit společně, poznáte nová zajímavá místa ve vašem okolí a ještě něco uděláte pro své zdraví.
Tipy na výlety pro vás připravuje cyklista a cestovatel
⋌Ivan Pírko

Z Jičína se vydáte po cyklostezce lipovou alejí a na okraji Valdic odbočíte za železničním přejezdem vpravo do Studeňan a Radimi. U kostela zahnete vlevo a na konci obce rovně na Lháň, a u drůbežárny opět vpravo a budete stoupat k hostinci Klepanda. Zde se dáte vlevo a přes Žďár po cyklotrase přijedete na Ploužnici. Zde je možné se občerstvit, ale až od 11 hodin (menu 65 Kč). Pokračovat budete přes Chlum a vyjedete na Tábor (677 m n.m.), kde je též restaurace, ale i křížová cesta a poutní kostel.

Z Tábora raději pomalu sjedete po kamenité cestě na Košov a vystoupáte na vrch Morcínov – vyhlídka a naleziště polodrahokamů. Pokračujete dolů směr Rváčov a po příjezdu na silnici po červené turistické značce se dáte vlevo na Dráčov a pojedete asi 1,2 km dolů. Zde pozor: nepřehlédněte prudkou odbočku vlevo, neznačená cesta; odtud pojedete příjemnou lesní cestou až k viaduktu v Cidlině.

Zde odbočíte vpravo a další křižovatku projedete přímo do Zámezí a Železnice. Do Jičína můžete zvolit cestu směrem k železničnímu nádraží, ale předtím u pily za– hnete vpravo a přijedete po polní cestě do Dílců a rovnou k nově otevřenému koupališti Kníže. Celkem asi 40 km.