Na kolech na Strážnou horu

Jičín – Dnes se podíváme na Kozákov, který je nejvyšší horou Českého ráje, 744 m n.m; nazývá se též „Strážná hora“ .

11.9.2011

Rozhledna na vrchu Kozákov.Foto: Jan Vaníček

Na samotném vrcholu je Riegrova chata, kde je možnost občerstvení. Vede tudy Zlatá stezka Českého ráje.

Z Jičína doporučuji vyjet lipovou alejí do Valdic a dále do Železnice, kde se lze rozhodnout pro méně těžký výjezd na Ploužnici a sjet do Lomnice nad Popelkou, nebo v Železnici odbočit na Zámezí a Cidlinu a vystoupat těžší Košovský kopec a sjet po nově opravené silnice rovněž do Lomnice nad Popelkou. Za náměstím odbočíte vlevo směr Stružinec, kde při prudkém sjezdu musíte zahnout vpravo a budete si vychutnávat překrásný úsek silnice až do Košťálova. U kamenolomu se dáte vlevo do Semil a téměř po rovině přijedete ke Komerční bance v Semilech, kde odbočíte vlevo přes železniční trať, poté vpravo kolem nádraží ČD.

Na konci silnice se vydáte vlevo a budete stoupat skoro 5 km na Bačov, kde bude po odbočení vpravo zbývat už jen 2,5 km na samotný vrchol Kozákova. Zde se jistě odměníte jak krásnými pohledy do okolí, tak v bufetu nebo v restauraci; budete mít za sebou větší polovinu cesty, což je cca 34 km. Trochu kratší bude návrat do Jičína. Vrátíte se na Bačov, kde odbočíte vpravo a vychutnáte si překrásný sjezd téměř až do Leskova, kde zahnete vlevo a silnicí s malým provozem přijedete do Rovenska pod Troskami. Zde doporučuji krátkou zastávku poblíž kostela a prohlídku starobylé dřevěné zvonice, kde jsou světovou zvláštností „obrácené zvony“.

Jsou to zvony obrácené srdci vzhůru, které se uvádějí do pohybu šlapáním. Po projetí náměstí pojedete do Ktové a jen 4 km po frekventované silnici do Újezdu pod Troskami, kde odbočíte vpravo a po silnici téměř bez provozu do Hrdoňovic, kde se dáte vlevo do Libunce, dále do Javornice, Březky a Jinolic. Zde doleva a dostanete se na silnici Turnov – Jičín, po které pojedete jen asi 400 m směr Jičín a odbočíte vlevo do Dolního Podůlší a přes Zámezí se vrátíte do Železnice a Jičína. Celá trasa je dlouhá 65 km.
Zdraví vás Ivan Pírko

11.9.2011 VSTUP DO DISKUSE
Extraligoví házenkáři Zubří (v červeném) v sobotu v rámci 12. kola v rožnovském azylu porazili Jičín 28:22.

V cestě stojí nováček. „Musíme si to správně srovnat v hlavě," říká Bareš

Z vyhlašování cen Jivínského Štefana.

Jívínský Štefan za kulturní počin roku. Už jste podali nominaci?

Extraliga pokračuje. Jičín jde na Vítkovice už bez Čiháčka

Jičín - Po pauze se znovu roztočí mistrovská kola florbalové extraligy žen. V pátek je na programu třinácté dějství.

Z Hořic do Chodovic dojedete po nové asfaltové cyklostezce

Hořice - Nová cyklostezka, ze které se můžou těšit cyklisté i in-line bruslaři, spojuje Hořice-Hrachovec s Chodovicemi. Najdete zde informační cedule, stojany na kola a lavičky pro odpočinek.

Hlasujte O nejkrásnější gól roku!

Královéhradecko - Královéhradecký krajský fotbalový svaz ve spolupráci s Deníkem vyhlásil soutěž O nejkrásnější gól roku 2017. O prvenství se uchází šestice hráčů.

Plán sklidil aplaus. Získá také finance?

Hořice - Velkorysý záměr využití hořického zámku představil místním zastupitelům a veřejnosti místostarosta a architekt Martin Pour.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.