„V současné době máme v evidenci 20 869 osobních a 2503 nákladních vozidel. Z bývalého okresu Jičín jsme tyto údaje zjistili i pro oblast Nové Paky (osobní 5417 - nákladní 589) a Hořice (osobní 8028 - nákladní 635).

V prosinci 2008 bylo z naší evidence vozidel trvale vyřazeno 567 vozidel, v letošním roce to bylo (k 21. lednu) dalších 351 vozidel. Stáří vozidel je různé, stále jsou v evidenci i provozovaná prvorepubliková vozidla.

Jak je to s veterány, ví Roman Davídek z Veteran car clubu AMK Jičín: „Majitelé historických vozidel tato vozidla většinou shromažďují ne z touhy po vlastnictví něčeho vyjímečného, nebo z potřeby ukázat světu, že já nato mám“. Ten zájem pramení z lásky ke staré technice a z obdivu k umu našich předků, kteří dokázali za oproti dnešním podmínkám značně omezených technologických možností vyrobit stroje, které jsou funkční i po sto letech a s touto technikou seznamovat veřejnost. „Ten pocit hrdosti nastává, až když je funkční stroj předveden veřejnosti,“ uvedl Roman Davídek.

V jičínském klubu jsou vozidla od roku výroby 1909 až po vozidla spadající do kategorie Historických vozidel dle FIVA – to je do roku výroby 1983. Nejstarším vozidlem je právě vozidlo z roku 1909 a to americký automobil s jednoválcovým motorem značky Brush. „Naši členové vlastní několik vozidel roku výroby od roku 1914 až do roku 1929 a to značek Renault, Tatra, Škoda, Laurin a Klement, Praga a podobně.

Z motocyklů je nejstarším strojem anglický Rudge Whitworth z roku 1914 a začínají se dovážet a renovovat stroje dalších značek obdobných roků výroby,“ dodal fanda veteránů.

Stroje nejde jednoznačně zařadit do nějaké cenové škatulky. Jsou ceny kupní, ceny prodejní, ceny historické a zvláště pak tak zvané ceny srdeční, které se nedají penězi vyjádřit. Kupní ceny se pohybují od řádu desetitisíců až statisíců u motocyklů, až po statisícové až několikamilionové částky u automobilů, jak u kterého typu a stavu kupovaného vozidla.