„Původně byla určena pouze k výkupu, ale když jsme viděli ohromné množství jejich druhů, rozhodli jsme se je využít při smyslových výchovách, takovou pomůcku potřebujeme,“ říká Kateřina Mindlová.
Děti je tak třídí podle barev, ale i drobných detailů, jako jsou loga atd.
Pod některými víčky jsou i číslovky, takže se dají využít v matematice.
Další jsou rozlišitelná hmatem, takže si handicapovaní cvičí i drobnou motoriku, a zapojit se mohou žáci se zrakovým postižením.


Všichni pak vítají především zpestření výuky, která je přizpůsobena možnostem a schopnostem žáků.
Víčka nejsou jedinou ekologickou aktivitou. Už třetí rok zde sbírají vymyté kelímky od jogurtů a potravin.
„Naše školáky to baví a snažíme se tak působit i na jejich rodiče a motivovat je ke třídění, každý týden tak naplníme tři velké pytle, těší nás, že recyklovatelný odpad nekončí v běžném koši,“ dodává pedagožka.