K vidění byly trabanty policejní, vojenské kabriolety, prostě předělávka, na předělávku, invenci se meze nekladly. Dávno pryč je doba dominující šedivé barvy.

Majitelé těchto kdysi opovrhovaných dvoutaktů se sjeli na několikadenní soustředění k Jinolickým rybníkům a konali „spanilé jízdy“ Českým rájem.

„Proč jsem ho dal do šrotu?“ nechal se slyšet Josef Pavlík, když viděl, jakou parádu dnes může s kdysi opovrhovaným „trsátkem“, jak se autům říkalo, udělat.

Fandové do svých miláčků investovali nemalé částky. Ty se pohybují kolem desítek tisíc korun, výjimkou nejsou ani podstatně vyšší sumy, nepočítaje stovky hodin práce.

Zatím co v dobách slávy vozu vyráběného v tehdejší Německé demokratické republice trabant pozornost vzbuzoval maximálně pomalou jízdou a značným zápachem, dnes je středem pozornosti a většinou i vyloudí na tvářích kolemjdoucích úsměv.