Jičínští připravují výběrové řízení na firmu, která odstranění kolejí a demolici objektů provede. Odkupu 12 400 metrů čtverečních snad nebude už nic bránit.

Prodej se neuskuteční, dokud se město nepostará o snesení kolejiště a odstranění drážních zařízení.
Tak zní podmínka dohody se Správou železniční dopravní cesty a Českými drahami. „Uhelné sklady se odsunou dále od křižovatky," přislíbil Petr Hamáček.

Proces prozatím pokračuje podle harmonogramu. Na počátku roku si vedení města nechalo vypracovat projektovou dokumentaci na odstranění kolejí.

V březnu úřad vydal stavební povolení a na konci dubna zastupitelé schválili podmínky vypsání tendru. Práce započnou na podzim a, jak velí smlouva, musí být hotovy do konce roku 2015.

Očekávané náklady na tyto úpravy jsou více než patnáct milionů korun, cenu však pravděpodobně srazí výběrové řízení.

Teprve poté ale dojde k samotnému odkupu. Jičín za parcelu o rozloze 12 400 metrů čtverečních zaplatí zhruba 520 tisíc korun, plus více jak dva miliony korun za budovu nádraží.

Vyvstává otazník: co město bude s územím dělat?
„Původně se předpokládalo, že se tam přestěhuje autobusové nádraží," připomněl místostarosta Petr Hamáček.

Přesun „autobusáku" se ale stal natolik ožehavým tématem, jitřícím nálady jak v zastupitelstvu, tak mezi veřejností, že městská rada jej raději zmrazila a odložila.

„Autobusové nádraží by neměli přesouvat. Když přijíždím do Jičína, tak to vždy poznám. Každého vítá červená věž. Spíše by to chtělo upravit to, co má Jičín dnes," uvedla Jana Kněžická. Protože není jisté, zda se Jičín v budoucnu přikloní k názoru „přesunout", či „ponechat", jsme svědky toho, že se vedení radnice zdráhá do nynějšího nádraží investovat. K čemu vybudovat moderní čekárnu, když by dopravní uzel byl záhy přemístěn?

A pokud by nebyl přestěhován, co potom se zakoupeným pozemkem po železničním nákladovém nádraží? Starosta Jiří Liška zhruba před rokem vyjádřil myšlenku, že dané území je strategické . Nachází se blízko centra a pro město je důležité takové území vlastnit, aby se vyhnulo soukromým projektům, které by byly v neprospěch života v okolních čtvrtích.