Letos se setkání konalo již po patnácté. Počasí o víkendu přálo a ti, kteří dorazili na základnu připomínající válečný tábor, se nemuseli brodit bahnem.

V pátek večer podnikli závodníci tajný závod. Další den je čekala pomocí mapy orientační soutěžní projížďka po Českém ráji. Odpoledne se vydali na soutěžní jízdu a navečer vyhlásili organizátoři ve všech soutěžích jednotlivé vítěze. V neděli odjeli do pískovny ve Střelči.

Přítomní mohli obdivovat na 150 starých vozidel včetně aut pořadatelů. Od motocyklů přes malá vozidla po nákladní, obrněná a pásová.

Organizátora Jana Zápotockého jsme se zeptali, který vojenský veterán patřil mezi nejstarší a jaký mezi nejvzácnější. „Nejstarší a nejvzácnější nevím, na to si nehrajeme, ale byla tady vozidla opravdu zajímavá pásové BVP, krásně restaurovaná jak malá tak velké třeba kompletní GO Tatra 813, což je prototyp Tatry, která měla nahradit OT 64 a další. Závodníci přijeli z celé České republiky."

BVP je československé lehké bojové pásové vozidlo, disponující pancéřovou ochranou, vysokou pohyblivostí a mohutnou výzbrojí. Bývá využíváno jako doplněk mechanizovaných jednotek armády, čímž zvyšuje jejich palebnou sílu a manévrovatelnost.

V areálu nechybělo ani občerstvení, k poslechu hrála ruská hudba.

Názory
„Opravdu se mi tady líbí, nejvíce mě zaujala stará Tatra. Před chvíli jsme zíral, jak některý z historických vozů může řídit žena a nedělá jí to problémy. Já sám si to nějak nedokážu představit," uvedl Jan Černý.