Potřetí se tu pojede nejtvrdší vytrvalostní závod malých motorek Jawa 50, tzv. fichtlů.

Akci tradičně pořádají čistečtí dobrovolní hasiči, kteří sem závod před dvěma lety přesunuli ze své domovské obce. Že nejde o žádnou maličkost, svědčí množství posádek zapsaných do závodu.

„Letos jsme přihlašování spustili po internetu prvního dubna a během pár dní bylo startovní pole šedesáti strojů plné,“ ohlíží se za začátkem příprav ředitel závodu, Ladislav Jiřička a dodává: „Po dohodě s autoklubem jsme zvýšili počet registrací na devadesát, a i ten se během necelého měsíce naplnil.“

Druhým kolem registrací, kdy se platilo startovné a zasílaly přihlašovací karty, pak prošlo šestasedmdesát posádek, které by se měly v pátek osmého července postavit na start. Dvě přijedou ze Slovenska, proto má závod mezinárodní charakter.

Fichtlmánia, jak akci pořadatelé nazvali, je ojedinělým motoristickým podnikem. „Závodů fichtlů je mnoho, ale žádný se nejede na tak dlouhou dobu, jako ten náš. Proto mají posádky vždy čtyři členy, aby závod fyzicky zvládly,“ komentuje charakter podniku Jiřička.

Do závodu zbrojí mnoho posádek podkrkonošského regionu. Silný potenciál mají týmy z Čisté u Horek, Bukoviny u Čisté, ale také z Vrchoviny nebo Nové Paky. Ale utkají se v konkurenci závodníků z celé republiky. Přijedou z Mariánských Lázní, Hluboké, Dačic, Hradce Králové a velkou neznámou je nová posádka ze Slovenska, jejich soutěžní speciál se na trati objeví poprvé.

„Předem se omlouváme obyvatelům Nové Paky, které může náš závod nějak zasáhnout. Po loňském prašném ročníku jsme maximálně posílili zkrápění trati a kulturní program skončí úderem páteční půlnoci, jak máme povoleno od města,“ říká ředitel závodu.

Největší atrakcí bude ale samozřejmě vlastní závod, v němž se budou s náročnou tratí potýkat jezdci a jejich stroje nepřetržitě čtyřiadvacet hodin.⋌(fal)