Byla tak jedinou málotřídní školou v Královéhradeckém kraji.

Cílem tzv. „testování“ žáků 5. a 9. ročníků je ověřit míru naplnění části standardu vzdělávání a identifikovat jejich individuální vzdělávací potřeby, poskytnout zpětnou vazbu školám, učitelům a v neposlední řadě samotným žákům nebo jejich rodičům.

Současné pilotní testování mělo za úkol ověřit pouze technickou stránku - možnosti a rizika elektronického testování a s tím související logistické zabezpečení.

Páťáci v úterý prošli písemnou zkouškou z matematiky a angličtiny, včera zvládli český jazyk. Na celý průběh zkoušky dohlížel Ladislav Kosa z České školní inspekce. „Přístup školy je perfektní, technické zabezpečení na požadované úrovni,” hodnotí prověrky. Otázky nebyly podle vyučujících náročné, šlo především o soustředění se na zadané úkoly.

Část nemyčeveských žáků pracovala na počítači, ostatní absolvovali test písemně. Na zpracování měli 45 minut, poté počítač vyhodnotil jejich vědomosti, takže se okamžitě dozvěděli, kde si vedli správně, nebo případně chybovali. Test následně zaslali na centrálu. Školáci se shodli: nebylo to složité.

Pro Danielu Janičovou byl nejnáročnější test z matematiky, dvojciferné dělení, které žáci ještě neprobírali. Nikola Kykalová přiznává, že pro ni byla také nejtěžší matematika, v češtině neměla jistotu v otázce, které slovo má nejvíce významů.

 „Část úloh byla záměrně složitějších, aby bylo jasné, jak si s nimi žáci poradí,” dodává Ladislav Kosa. Spokojen s průběhem testů opouští školu a my se vzápětí vydáváme za ním. Zastavíme se ještě ve druhé třídě.

 Když se loučíme, děti nám přejí šťastné Vánoce. Samy od sebe, a nás ta jejich upřímná přáníčka v současné hektické době, která je bohužel jen málo proteplena adventem, opravdu zahřejí.