V pořadí již třetí blokáda provozu bude mít podobný průběh jako dvě předcházející, které se konaly v září a v říjnu loňského roku. Účastníci blokády se sejdou už po 15 hodině a ještě než zablokují dopravu, poskytnou jim organizátoři informace o současném stavu a výhledu do budoucnosti. A ten se momentálně nezdá pro zlepšení obslužnosti Náchoda nijak zvlášť příznivý. Provoz na hlavní náchodské dopravní tepně bude zítra zastaven zhruba v 15:45 a blokáda by měla trvat přibližně 20 minut.

To, že občané Náchoda byli opět vyzváni aktivisty OS Obchvat Náchoda, aby šli blokovat dopravu na kruhové křižovatce U Slávie se nelíbí Petru Pozděnovi z Občanského sdružení Zemědělská krajina. „Organizátoři si zřejmě nepovšimli snahy představitelů města Náchoda zlepšit situaci v dopravě místními úpravami. Představitelé města pochopili, že je nutné řešit tuto otázku okamžitě a s přiměřenými finančními náklady. Přitom do budoucna výstavbu obchvatu nezatracují,“ upozorňuje Pozděna.

Duel: Blokáda v čase předvelikonočním

Na stále tíživou dopravní situaci v Náchodě chce již třetí blokádou provozu upozornit OS Obchvat Náchoda. „Záměrem blokády je přihlásit se a dát o sobě vědět. Vyřazení Náchoda z dopravní superkoncepce znamená i zastavení toku peněz a to je špatné znamení,“ říká předsedseda OS Obchvat Náchoda Jan Chaloupka, který se obává, že by mohlo trvat ještě další dlouhé roky než by se situace začala razantně řešit.

„Je to velikonoční blokáda, takže nemohla být dřív a nemůže být ani někdy dva týdny po Velikonocích. Záměrně jsme jí načasovali na tento čtvrtek. Kdybychom ji udělali v pátek, tak by to bylo pro řidiče ještě krutější,“ reaguje Jan Chaloupka na kritiku uspořádání blokády v den, kdy se dá předpokládat předvelikonoční zvýšený návrat polských pracovníků ze zahraničí ke svým rodinám.

Čtvrtečníblokáda provozu má však i své odpůrce. „Je odsouzeníhodné organizovat blokádu dopravy v předvečer největších křesťanských svátků Velikonoc, kdy se přes Náchod budou vracet polští občané ze zahraničí ke svým rodinám,“ kritizuje s předstihem zítřejší blokádu Petr Pozděna z OS Zemědělská krajina. „Domnívám se, že se nejedná už jen o připomínání snah budovat megalomanské dílo, ale také o narušování přátelských vztahů mezi občany sousedních států,“ dodává muž, podle jehož názoru organizátorům blokády zřejmě už ani tak nejde o řešení dopravy, ale o to, aby se stavělo a betonovalo za každou cenu. „Zabetonováním zničit krajinu, znehodnotit zemědělskou půdu a přesunout negativní problémy spojené s dopravou na obyvatele okolí Náchoda, bez hledání vhodnějšího řešení,“ uzavírá.