Největší společností regionu v tomto oboru je trutnovský FM Servis. „Zájem o jednorázové úklidy přichází většinou dvakrát do roka, a to před Velikonocemi a před Vánoci. Takže zvýšený nápor očekáváme v dubnu,“ říká Zdeněk Šedivý, obchodně-ekonomický ředitel.

Poptávka je většinou o čištění oken, sedaček a koberců. O úklidy celých domácností je zájem menší. „Stejně tak není příliš velký zájem o pravidelné úklidy domácností. Službu poskytujeme, stále zákazníky máme, většinou z řad majitelů rodinných domů, ale většina zakázek v této oblasti je jednorázová. V tomto směru je trend mírně stoupající. Stále více lidí, když vezme v potaz náklady a čas, to raději přenechá nám. Cena za úklid je totiž dosažitelná i pro člověka s průměrným výdělkem,“ dodává Zdeněk Šedivý.

Ve Vrchlabí poskytuje úklidové služby například firma Help. „O jednorázové úklidy celých domácností, například s blížícím se jarem, zájem příliš není. Spíše lidé chtějí vyčistit sedačky, koberce a hlavně okna. Tam zaznamenáváme nárůst. Práce často například děti kupují jako dárek rodičům. Větší zájem je o pravidelné úklidy. Pokud jsou v rodině děti, tak většinou v týdenním intervalu, u ostatních třeba po čtrnácti dnech,“ říká Lenka Waishauptová. A kolik za jednotlivé služby zaplatíte? Informace najdete na straně 11.