A nebylo toho málo. 1.září se z nás stali velcí třeťáci, dostali jsme novou třídu plnou her a tajemství, která budeme muset během školního roku odhalit a především si zapamatovat. Aby pro nás nebyl rozjezd po prázdninovém lenošení tak krutý, vydali jsme se pobavit do Jičína – města pohádky. Jako každoročně se bylo na co koukat, někteří vyráběli, jiní zhlédli pohádku, zkrátka každý podle své chuti.

Další den nás čekalo praktické ověření znalostí z dopravní výchovy, protože jsme navštívili hořické dopravní hřiště. Projížděli jsme na kolech křižovatky, opakovali si jednotlivé dopravní značky a předpisy, ale stále máme ještě co dohánět. Nebylo to tak jednoduché, jak se nám na první pohled zdálo. Naštěstí budeme usilovat o „malý řidičák na kolo“ až příští rok, do té doby vše procvičíme. Děláme také něco pro své zdraví a kondičku, protože již třetím rokem navštěvujeme plavecký výcvik v hořickém bazénu. S nadšením jsme přivítali, že nám naši rodiče umožnili absolvovat všech deset lekcí, a zároveň touto cestou musíme poděkovat našim plavčíkům za jejich starostlivost i nápaditost při přípravě programu.

V polovině září jsme se zúčastnili akce Den mobility (Den bez aut) ve Smetanových sadech a v Kulturním domě Koruna slavnostního vyhodnocení výtvarné soutěže Golem – Najdi svůj šém. Odměnou za naši snahu bylo krásné divadelní představení s pražskými herci „O královně Ester“. S prvním podzimním měsícem jsme se rozloučili opravdu náramně, a to celodenním projektovým dnem nazvaným „Piráti z Karibiku“. Piráti s páskou přes oko, uvázaným šátkem na hlavě, s nezbytnými šperky na krku ve stylu Johnnyho Deppa připluli do třídy na obrovských plachetnicích za silného burácení moře a filmové hudby skladatele Hanse Zimmera. Námořníci si museli odložit všechny zbraně, vybalit náklad a „dát hlavy dohromady“. Jejich úkolem, kromě jiného, bylo vymyslet a vyrobit fantasijní plastickou mapu neznámého ostrova, na kterém ukryjí svůj uloupený poklad.

Aby to neměli tak jednoduché, rozdělili se do dvojic a každý z nich vytvořil svoji polovinu mapy. Pirátské dvojice, které mezi sebou spolupracovaly, vymýšlely nástrahy, šifry a tajuplná zákoutí společně, měly jako jediné šanci získat poklad. Teprve po složení obou zapečetěných polovin byla totiž mapa vyluštitelná. To, že jsme vytvořili sopky z červené čočky, pohoří z fazolí, plážový písek z dětské krupičky nebo bažiny z máku, nám nebránilo v tom, abychom si prožili jeden den na moři s opravdovým dobrodružstvím.

Však jak k tomu přijdeme, když naší zemi chybí moře. Ale na druhou stranu, který stát se může pochlubit, že leží v samémsrdci Evropy…? Tak a jsme u konce našeho vyprávění. Pirátským dnem jsme definitivně udělali tečku za letními prázdninami a vzájemně jsme si slíbili, že končí lenošení a začíná „hra na školu“. Ajak jste na tom vy? Umíte si také ve škole, ale i v životě „hrát“? Napište nám do 3.A ZŠ Na Daliborce v Hořicích, možná bychom mohli podniknout další dobrodružnou výpravu s vámi společně. Co vy na to? Loučíme se vodáckým „AHÓÓÓJ“ a mějte se pohodově. piráti z 3.A s p.uč. P.Varsányiovou