Starosta obce Radomír Vališka si přeje, aby za vsí zase houkal motorový vlak, tak jako před nedávnem. Proto také podporuje Mladoboleslavský železniční spolek (MBŽS), který chce na nepojízdné trati 063 mezi Dolním Bousovem a Kopidlnem o červencových a srpnových nedělích oživit provoz.

 „Zajištění dopravy by přineslo rozšíření turistického ruchu mezi naší oblastí a Českým rájem, zpřístupní Dětenice a jejich okolí, Foerstrovy Osenice i Smetanovy Jabkenice,“ domnívá se Vališka.

 Proto také svolal do obce schůzku a pozval starosty obcí, kterými má historický motorový vůz řady 131 projíždět. Trasa by vedla ze Skalska, přes Mladou Boleslav přes Bakov, Dolní Bousov, Sobotku do Dětenic, Kopidlna, Jičína, Libuně a Mladějova. Odsud do Sobotky, Dolního Bousova, Dětenic a končila by v Kopidlně. „Drážní dopravu chceme objednat u firmy MBM rail s.r.o. , náklady by neměly přesáhnout dvě stě tisíc korun,“ poukazuje starosta Dětenic. Znovu připomíná, že zmíněná trať je nyní uzavřena, dokonce byla vedena iniciativa o zrušení veřejné dopravy, což Drážní úřad zamítl.

„Nyní o trať Kopidlno – Dolní Bousov – Bakov projevila zájem firma MBM, která zde chce provozovat veřejnou dopravu,“ říká R. Vališka. Iniciátoři nyní oslovili hejtmana Lubomíra France.

Právě kraj by měl zafinancovat tento zajímavý projekt. „Hejtman se k naší žádosti zatím nevyjádřil, čekáme na odpověď,“ dopřesňuje situaci Vališka.
Problémem nejsou jen peníze. Trať je před zahájením provozu nutné opravit, což by měl zajistit její správce, tedy Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), což by podle Jiřího Mužíka z firmy MBM neměl být problém.

„Správa dopravních cest má jako majitel trati tuto povinnost dánu zákonem. Pokud Drážní úřad 14. dubna zamítl žádost SŽDC o zastavení drážní dopravy v úseku Dolní Bousov – Kopidlno, daný úsek musí být opraven. V této chvíli není žádný právní důvod, proč by se tu nemělo jezdit, oprava trati není náročná a já pevně věřím, že se nám podaří v červenci vypravit první vlaky.“