V rámci první aktivity byla realizována opatření na zvýšení bezpečnosti – nasvícen byl přechod u mateřské školy, vybudováno parkoviště, u základní školy byla snížena rychlost na 30 km, po městě byly rozmístěny radary ad.

V rámci pondělního Evropského dne bez aut byla uzavřena v době od 7 do 17 hodin Lázeňská ulice. Radnice ve spolupráci s lázněmi připravila program a snažila se do něho zapojit i všechna místní aktivní sdružení.

Lázeňské ulici dopoledne vládly děti, které malovaly na silnici, proháněly se na on line bruslích, závodily na trojkolkách, zúčastnily se jízdy zručnosti na kole a téměř všechny se chtěly svézt na voze, taženém koňmi. Devítiletá Katka Rubínová zajížděla on line brusle a je pro, aby zde už auta nejezdila. To by prý bylo fajn .

Učitelka Eva Lacinová z místní základní školy vysvětluje: „Jsme tady proto, abychom si užili Lázeňskou ulici bez aut, pěší zónu, kterou tu nemáme. Šli jsme se podívat do sokolovny na filmy o ekologii, závodili jsme, malujeme. Hezky jsme si to užili. Moc by se nám líbilo, kdyby naše lázeňské město mělo pěší zónu.“

Petr Šedivý z Ústí nad Labem, který se v současnosti v lázních léčí, je rozhodně pro Lázeňskou bez provozu. Sem prý automobily vůbec nepatří. Odpolední program pokračoval ukázkou nelehké práce hasičů při vyprošťování osob z vraků aut po haváriích, na schodech sokolovny vyhrávala Javorka, a tak se mohl každý v klidu promenádovat Lázeňskou. Líbilo se to i starostovi Pavlu Šubrovi.

„Je reálné, abychom z Lázeňské ulice měli v budoucnu pěší zónu. Určitě to bude pro město přínosné. Nejdříve ale musíme vybudovat obchvat města.“ Město Lázně Bělohrad bylo zřejmě jediným, které se v regionu přihlásilo k Evropskému dni bez aut.