Máte rádi svoje děti? Neublížili byste jim? Chcete pro ně to nejlepší? Tak proč jim kupujete běžně dostupné sladkosti plné cukru, umělých barviv a konzervantů? Existují desítky studií, které potvrzují souvislost mezi dětskou hyperaktivitou a těmito „sladkými jedy", které dále mohou vyvolat alergické reakce, poruchu pozornosti, bolesti bříška a hlavy, průjmy, vyrážky a ekzémy.

Za asi největšího strašáka považuji palmový tuk. Při výrobě se ztužuje a vznikají trans-nenasycené mastné kyseliny, které způsobují kardiovaskulární nemoci, diabetes, zvýšení LDL cholesterolu atd. V posledních letech se výskyt těchto nemocí zvyšuje. Většinou se nachází v potravinách, kde se používá olej nebo tuk: Lentilky, Kinder vajíčka a tyčinky, tatranky, Nutella, Milka, Fidorky, chipsy, křupky, zmrzliny a spoustu dalších.

Další kapitolou jsou vitamíny pro děti. Tváří se super zdravě, děti je milují kvůli poutavému designu, ale četli jste složení na krabičce? Pokud opravdu chcete dětem posílit imunitu, vyhoďte tyto syntetické multivitaminy plné umělých sladidel. A kupte jim raději čerstvou zeleninu a ovoce. Základem je vyvážený a pestrý jídelníček, při kterém děti nebude honit mlsná.

A pokud přeci jen, zkuste jim nabídnout sušené nesířené ovoce, datle, fíky, moruši bílou, rozinky, brusinky, zdravé raw tyčinky, med či kousek kvalitní hořké čokolády. Upečte čerstvý koláč s kvalitním tukem či máslem nebo navštivte krámek se zdravou výživou, pro děti toho mají spoustu. Závěrem pravidlo: čím delší text na etiketě u složení, tím více zdraví poškozující potravina. Nebuďme slepými ovcemi stáda a aktivně se zajímejme, čím krmíme naše děti. Mějte se fajn a čtěte etikety!    Aneta Polívková