V jeden okamžik bylo peckovské náměstí doslova zaplněné - účastníky, diváky i fotografy. Organizátory mile překvapil velký zájem, přestože propagaci vzhledem k premiérovému ročníku, vědomě nedali moc prostoru. I tak se nakonec sjelo více jak šedesát historických strojů, nejen automobilů a motocyklů, ale také traktorů. Ty obdivovali diváci v dolní části náměstí. Pragovky, tatrovky, řada modifikací škodovek, fiaty, renaulty, ale také vozy značky Aero, Ford, Triumph nebo VAZ a k nim motocykly značky Jawa, ČZ, Praga, Royal, Honda, Yamaha, to vše bylo k vidění na Pecce.

Od jedenácti hodin začala vozidla vyjíždět na trasu dlouho 44 kilometrů s pěti průjezdními kontrolami, které byly na Vřesníku, v Lázních Bělohradě, Miletíně, vrcholu Zvičiny a nedaleko Vidonic. Většině účastníků se zvolená trasa, kterou projeli podle itineráře, líbila a k dobré náladě přispělo i krásné slunečné počasí.

Ve startovním poli se objevilo i několik bývalých závodníků - manželé Petrtýlovi, M. Kruntorád, P. Kovář, J. Kubeš a příležitost projet se, si nenechal ujít ani autokrosový mistr Evropy Ondřej Medlík, který jel s Velorexem. Nejstarším automobilem byla Praga Alfa z roku 1930, nejstarším motocyklem pak Praga 500 BD z roku 1932. Startující měli na průjezd trati devadesát minut, vyplnili i znalostní test, ale organizátoři se rozhodli, že první ročník bude nesoutěžní. Jelo se prostě především pro radost z jízdy a setkání. V cíli každý účastník obdržel medaili a pamětní list.

Velké poděkování za zdařilou akci patří všem pořadatelům v centru soutěže i na trase na průjezdních kontrolách. Podle ohlasu účastníků je zřejmé, že by akce Veteránem okolo Pecky měla mít pokračování s několika novinkami i v roce 2023.

Pavel Vydra