„No, to si vůbec neumím představit, to bude pěkný masakr. Budu se snažit centru vyhnout," hlásí šedesátiletý Jiří, který jezdí touto trasou pravidelně do Velvety na oběd. To si prý raději jídlo přinese do práce v kastrůlku.
Oprava nejde pod nos ani řidičům autobusů, i ti nebudou mít žádnou výjimku a budou postávat ve frontách.
Od kruháku ke kruháku
Ředitelství silnic a dálnic, které je vlastníkem silnice, ji hodlá kompletně renovovat včetně podkladu v úseku od kruhové křižovatky u Lidlu, dále ulice Legií po kruhák u bývalé K 2. Neřešilo objízdné trasy, provoz bude veden kyvadlově. To znamená, že komunikace se bude opravovat po dvě stě metrů dlouhých úsecích, dopravu budou korigovat sami silničáři, o víkendu pak semafory.
„To bude hrůza, neumím si představit, jak se dostaneme z jedné části města na druhou," posteskla si obyvatelka sídliště.
„Problémy čekáme, ale udělat se to musí. Pracovníci silnic budou řídit dopravu flexibilně, takže dlouhým šňůrám aut bychom se měli vyhnout," konstatuje šéf dopravní policie Petr Dejmek.
I packá radnice je na nohou! Letos chtěla spustit opravu zdevastovaného chodníku v ulici Legií (pod poliklinikou směrem k Velvetě), kvůli akci silničářů ji nyní odložila.
„Už jsme měli schůzku s projektantem, chodník opravíme až v příštím roce," říká k nečekané změně místostarosta Pavel Bouchner.
Úřad se dozvěděl o realizaci v únoru. Odložit musí už zmíněnou renovaci chodníku, ale navíc bojuje o přechody pro chodce. „Uhájili jsme pouze přechod u polikliniky, jeho stavbu si ale musíme zaplatit ze svého," vysvětluje praktiky investora, pro kterého by to prý bylo plýtvání veřejnými prostředky, Bouchner. Chodník musí odpovídat normám, uprostřed bude mít ostrůvek a bude nasvícen. Pokud chtějí Pačtí legalizovaný přechod (jinak by asi museli pacienti k poliklinice přes silnici létat), musí z rozpočtu vysolit 150 tisíc korun.
Investor se sice nebrání zřídit zde místo pro přecházení, ale to je pro chodce na frekventované silnici dost nebezpečné. Současný přechod u Velvety bude zrušen.
Dohady vznikly i kolem autobusových zastávek u polikliniky. Místo pro zastavení bude vyznačeno šrafováním a zastávky budou odděleny ostrůvkem.
„Musíme se bránit i tomu, aby nám nákladní auta nezajížděla do sídliště nebo si nezkracovala cestu ulicí V Aleji . Tady by měly pomoci dopravní značky," vidí řešení místostarosta.
Oprava centrální tepny, která vede řidiče do Krkonoš, bude stát 14 milionů korun.