Staré vozy, u nichž často netěsnila okna nebo pasažéry tlačila propadlá sedadla, nyní České dráhy nahrazují moderními  vagony a soupravami.

Zásuvky pro mobily a klimatizace

„Na rychlíkové lince Praha – Hradec Králové – Trutnov nahradí v kmenové čtyřvozové soupravě starší vozy druhé třídy vagóny, které dosud jezdily ve vlacích EuroCity/InterCity," sdělil Deníku mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Dosud zde jezdily vagony staré asi čtvrt století. Cestující z Přelouče, Chocně, Ústí nad Orlicí či Svitav  mohou  zase už od začátku března na trase z Prahy do Brna cestovat moderní bezbariérovou a klimatizovanou jednotkou InterPanter.

„Linka Praha – Hradec Králové – Trutnov je už třetí rychlíkovou linkou, na které dochází v současném jízdním řádu k výměně starších vozů za moderní komfortní klimatizované soupravy," uvedl Petr Šťáhlavský.

Během příštích týdnů sem České dráhy nasadí prvních osm velkoprostorových vozů typu Bpee, které dosud jezdily v mezistátních vlacích. Cestujícím vedle klimatizace nabídnou  zásuvky  pro napájení notebooků či mobilních telefonů, audiovizuální informační systém a čalouněné sedačky, z nichž část je umístěna proti sobě a mezi nimi stojí větší stolek umožňující práci na notebooku.

Už od prosince je v těchto rychlících zařazen modernizovaný vůz 1. a 2. třídy, který má také prostor pro přepravu jízdních kol.

Starší vagony však z trati nezmizí, ČD je budou řadit do vlaků v dopravních špičkách.

Wi-fi připojení a místa pro kočárky

Jednotka InterPanter na trati Praha – Brno nabízí cestujícím také Wi-fi připojení. Vlak je navíc první nízkopodlažní rychlíkovou soupravou Českých drah.

„Díky tomu do něj velmi snadno nastoupí maminky s kočárky, lidé na invalidním vozíku, senioři nebo cyklisté. V řešení jsou ještě automaty na občerstvení, které chceme během roku do vlaků instalovat," uvedl člen představenstva Českých drah Michal Štěpán.

Ve vlaku jsou připravena místa pro kočárky a oddíly pro cestující s dětmi, takže hrající si děti nebudou rušit ostatní spolucestující. Pro cyklisty je ve vlaku  několik míst pro uložení jízdních kol.

Také zde se výměna uskuteční postupně - staré rychlíkové soupravy by měly zmizet do dvou měsíců.