Polská rychlostní silnice S3, která se má u Lubawky v budoucnu napojit na českou dálnici D11, se znovu začala blížit k české hranici. Na české straně, v úseku z Trutnova-Stříteže do Královce, se budou teprve vykupovat pozemky a nemovitosti.

Náklady na vybudování úseku úseku Bolków -⁠ Kamienna Góra činí 1,5 miliardy zlotých, zhruba 9 miliard korun. Hotovo má být ve druhé polovině roku 2023. Součástí stavby bude i 2300 metrů dlouhý tunel, který má být nejdelším tunelem v Polsku mimo město.

Poláci chtějí brzy začít i s posledním úsekem od Kamienné Góry směrem k hranici ke Královci, který měří 15 kilometrů. Hotový by měl být ve stejném roce. Nyní se čeká na stavební povolení.

Rychlostní silnice S3 vede až do Štětína, cestou se napojuje mimo jiné na dálnice A4 z Wroclawi do Drážďan a A2 z Varšavy na Berlín.

Trutnov a okolí tak pravděpodobně čekají velké dopravní problémy. Češi totiž staví dálnici D11 se zpožděním a s budováním posledního, přes dvacet kilometrů dlouhého úseku od Trutnova k hranici, počítají až na roky 2024 až 2027.

Podobnou dálniční ostudu si přitom utrhli i na jižní hranici, kde Rakušané se svými komunikacemi S10 a A5 čekají kousek od hranic na dění na české straně. Ještě před deseti lety přitom české ministerstvo dopravy tvrdilo, že nemá cenu pospíchat kvůli nečinnosti Rakušanů. Ti ale v roce 2015 dovedli rychlostní silnici S10 až za Freistadt a o dva roky později dálnici A5 k Poysbrunnu.