Letošní novinkou je možnost registrace pro běžce, chodce, ale také bruslaře, vyznavače skateboardů, longboardů a vůbec všech šetrných způsobů dopravy, ale i pro vozíčkáře. „Inspirací pro toto rozšíření pro nás bylo zejména Švýcarsko, kde se do soutěže Do práce na kole zapojují chodci a běžci již řadu let a i přes hornatý reliéf krajiny se jí zde účastní desetitisíce lidí," vysvětlila manažerka kampaně Iva Nevečeřalová ze spolku Auto*Mat.

V loňském roce se do klání zapojilo 7280 soutěžících z 1156 firem a institucí ve 24 městech České republiky, kteří dohromady najeli 1,5 milionu kilometrů. Hlavní soutěžní kategorií je pravidelnost. Každý tým, který během května najede průměrně alespoň dvě třetiny jízd do práce a z práce na kole (anebo ujde či uběhne), má šanci vyhrát.

Odměněni budou ale také ti, kteří našlapou nejvíc kilometrů, jsou nejkreativnější anebo mají nejlepší nápad, jak zlepšit cykloinfrastrukturu ve svém městě.