„Do naší komunikace jsme od února zařadili kampaň na podporu prodeje elektrokol, která je velmi úspěšná. Prodeje nám tak za první kvartál vystoupaly o desítky procent oproti stejnému loňskému období,“ potvrdila růst zájmu o elektrokola PR manažerka internetového obchodu Alza.cz Eliška Čeřovská. Největší poptávka je letos podle ní především po takzvaných Gravel kolech, které si poradí v terénu i na silnici.

Start hlavní sezony kol potvrzuje i jejich největší tuzemský prodejce, společnost Mountfield.

„Odpovídá to zahájení cyklistické sezóny a letos tomu napomáhá teplé jarní počasí. Prodeje v březnu i začátkem dubna meziročně narostly o 15 procent,“ popsal Jakub Danačík, expert na elektrokola z Mountfieldu.

Pro letošní rok předvídá hned dva trendy. Od konce loňska se jednak jako novinka začala prodávat dětská elektrokola, vůbec největší zájem je ale podle Danačíka nyní o novinku letošního roku – elektrokola s automatem.

Cyklo sezona začala také pro elektrokola, nově mají i automatickou převodovkuZdroj: Mountfield

„Letos můžete na prémiových elektrokolech najít i revoluční systémy automatického řazení od Shimana. Funguje to tak, že senzory monitorují kadenci šlapání, točivý moment i rychlost a systém automaticky zvolí nejvhodnější převodový stupeň bez jakéhokoli zásahu jezdce. Cyklista nemusí řešit změnu převodu při zpomalení, zrychlení, rozjezdu nebo v kopci. Tento systém Auto shift je u elektrokola MTF Mount 11.4 a je o něj zájem,“ vysvětlil Jakub Danačík.

Velký vývoj zaznamenávají i displeje.

„Dnes už v nich může být díky propojení přes Bluetooth zobrazená GPS a mají zabudované moduly, které vystopují elektrokolo v případě krádeže. A v neposlední řadě si „elektrokoloví fajnšmekři“, kteří se rádi pohybují i v nejtěžším terénu, mohou vybrat třeba celoodpružená elektrokola s karbonovými rámy,“ dodal Danačík.