"Dělají si z lidí srandu a diví se, že víte, že Telekom dávno neexistuje! Působí slušně, velmi suverénně, chtějí znát výši poplatků, nabízejí nové telefony," ozvala se nám jedna čtenářka, která nechce být jmenována.

Městští strážníci radí, aby se senioři nedali těmito nabídkami zlákat. Většinou totiž na svou důvěřivost starší lidé doplatí. „Podomní obchodníci se do Hradce vrátili zhruba po dvou měsících. To jsme žádné stížnosti nezaznamenali, nyní se ale situace opakuje. Nejlepší rada je, aby lidé nabídce nepodlehli," varuje tisková mluvčí královéhradecké městské policie Eva Čížková.

„Zákazníkům doporučujeme, aby vždy, když jim kdokoli nabízí telekomunikační služby, žádali jasnou identifikaci prodejce. Prodejci operátora O2 mají plastové identifikační karty. Naši prodejci nikdy neprodávají přístroje. Prodejci naší společnosti prodávají jen naše služby. Se zákazníkem sepíší smlouvu a pak proběhne telefonické ověření kontraktu pracovníky zákaznického centra. Tím se ověří, že zákazník uzavřel se společností smlouvu z vlastní vůle a dobrovolně. Pokud si zákazník rozhodnutí rozmyslí, může do čtrnácti dnů od smlouvy odstoupit," řekl mluvčí společnosti O2 Hany Farghali.

Podle mluvčí magistrátu Magdalény Vlčkové zatím 
v Hradci neplatí zákaz podomního prodeje. „Nikdo podobný návrh nepředložil radě ani zastupitelstvu. Ale z vlastní zkušenosti vím, jak je to nepříjemné," uvedla Vlčková.